فنس توریتوری فلزی

بررسی مزایای پایه فلزی فنس در مقایسه با پایه فنس بتنی و چوبی

پایه فنس فلزی، بتنی و چوبی؛ کدام برای فنس‌کشی بهتر است

تصمیم گیری در مورد یک پایه فنس برای حصارکشی باغ، زمین کشاورزی، محوطه ساختمانی و غیره شما آسان نیست. به خصوص زمانی که سعی می کنید مزایا و معایب پایه های فلزی، چوبی و بتنی را بسنجید. شما باید نحوه نصب و اجرا، زیبایی شناسی، قیمت و هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت و پایداری پایه فنس را در نظر بگیرید.
در این مقاله، چوب، بتن و پایه فنس فلزی را با هم مقایسه می کنیم و مزایای استفاده پایه و لوله فلزی فنس را به نسبت پایه فنس بتنی و چوبی حصار بیان خواهیم کرد تا به شما در تصمیم گیری صحیح برای فنس‌کشی باغ، زمین کشاورزی و سایر موارد کمک کنیم.

مقایسه نصب و راه اندازی پایه فنس بتنی، فلزی و چوبی

مقایسه نصب و راه اندازی پایه فنس بتنی، فلزی و چوبی
لوله گالوانیزه فنس در حصارکشی

با توجه به وزن زیاد پایه فنس بتنی، نصب آن زمان و تلاش زیادی را می طلبد. این کار معمولاً به یک یا دو نیروی کار اضافی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که یک کار ایمن و کارآمد، انجام شده است. بنابراین، اگر سرعت عامل مهمی برای شما است، احتمالاً پایه‌های بتنی فنس برای شما مناسب نیستند.
این را با یک سیستم پست حصار چوبی مقایسه کنید، کاهش جزئی در زمان نصب پیدا خواهید کرد. چرا؟ چوب تا حدودی سبکتر از بتن است، به این معنی که برای نصب حصار با استفاده از پایه های چوبی به نیروی کار کمتری نیاز است. این موضوع درباره نصب لوله گالوانیزه فنس نیز صادق است.
پایه فنس فلزی 80 درصد سبک تر از بتن است. این باعث می شود که کل فرآیند نصب تنها با یک نفر قابل انجام باشد و زمان نصب را کاهش پیدا کند.
جدا از سرعت نصب، طراحی فشرده لوله فلزی فنس سهولت نصب را با امنیت ترکیب می کند. با توجه به طراحی پایه فنس فلزی و ابزار یراق و بست‌های فلزی موجود در بازار، پس از فنس کشی، پانل‌های فنس توری بسیار محکم به پایه‌ها متصل می‌شود و این باعث می‌شود دزدیدن این تورهای فلزی براحتی قابل انجام نباشد.

از نظر زیبایی و ظاهر کدام پایه فنس(بتنی،فلزی و چوبی) بهتر است؟

از نظر زیبایی و ظاهر کدام پایه فنس(بتنی،فلزی و چوبی) بهتر است؟
پایه بتنی فنس برای نصب سیم خاردار سوزنی دور زمین

زیبایی شناسی و ظاهر یک حصار و فنس به ترجیح و سلیقه شخصی بستگی دارد. با این حال، نرده چوبی مطمئناً جلوه ای بسیار طبیعی تر از بتن ایجاد می کند. از طرف دیگر، اگر به دنبال یک حصار شیک، زیبا و مدرن هستید، لوله فلزی فنس هم گزینه نسبتاً خوبی است. پایه فنس فلزی نه تنها یک حصار با ظاهر عالی ارائه می دهد، بلکه می توانید ریل های درپوش، درپوش های پستی و سایر ابزار یراق فنس را برای یک حصار فلزی، با سلیقه خود انتخاب کنید.

تفاوت و فرق پایه بتنی،فلزی و چوبی فنس از نظر طول عمر و ماندگاری

تفاوت و فرق پایه بتنی،فلزی و چوبی فنس از نظر طول عمر و ماندگاری
خرابی پایه فنس بتنی در درازمدت

طول عمر حصار باید در نظر گرفته شود. پایه فنسی که مستعد ساییدگی و پارگی است در دراز مدت مقرون به صرفه نیست. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، ستون‌ها و پایه‌های حصار آسیب‌دیده می‌توانند خطرات بهداشتی و ایمنی را برای فضای بیرونی شما به همراه داشته باشند(حصار پوسیده برای مدت طولانی در بادهای شدید نمی‌ماند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد حصار جدید خود به این موضوع توجه کنید).
در کمال تعجب، بتن در برابر سایش و پارگی مصون نیست. باد و باران بیش از حد می تواند باعث بریدگی و ترک خوردن پایه بتنی حصار شود. این اغلب منجر به نمایان شدن آرماتورهای داخلی پایه بتنی می شود و ساختار آن را ضعیف می کند.
در مقایسه، طول عمر نرده های چوبی بسته به نوع چوب مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. در حالی که پایه‌های چوبی فرآوری شده می‌توانند بین 10 تا 15 سال دوام بیاورند، الوارهای خام و معمولی ممکن است در کمتر از 5 سال نیاز به تعویض داشته باشند. علاوه بر این، پوسیدگی، شکافه‌شدن و تاب برداشتن (جایی که ستون بر اثر جذب آب منبسط می‌شود) همگی برای پایه حصار چوبی بسیار رایج هستند.
پایه فنس فلزی از هر دو پایه نرده های بتنی و چوبی قوی تر است و تا 25 سال تضمین می شود. لوله فلزی فنس که از فولاد گالوانیزه ساخته شده است، پوسیدگی، شکافتن، تاب برداشتن، ترک خوردن یا تراشه ندارد و حتی می تواند در برابر بادهایی با سرعت 110 مایل در ساعت مقاومت کند!

بررسی تفاوت پایه فلزی، بتنی و چوبی از نظر پایداری در محیط زیست

با توجه به نگرانی روزافزون برای محیط زیست، انتخاب حصار سازگار با محیط زیست در میان بسیاری از صاحبان خانه و پیمانکاران یک اولویت است.
پایه نرده های بتنی نسبت به سایر نرده ها بیشترین تأثیر را بر سلامت محیط زیست ما دارد. این ماده حتی به عنوان “مخرب ترین روی زمین” شناخته شده است و گفته می شود که مسئول 4-8٪ از CO2 جهان است. به طور خلاصه، اگر پایداری چیزی است که برای شما ارزش قائل هستید، ما بتن را توصیه نمی کنیم.
در حالی که مقداری الوار از منابع پایدار به دست می آید، این فرآیند همچنان شامل قطع درختان است. این باعث آزاد شدن کربن در جو می شود که به گرم شدن کره زمین کمک می کند. علاوه بر این، درمان چوب می تواند برای گیاهان و حیوانات مضر باشد. چرا؟ مواد شیمیایی مورد استفاده برای حفظ چوب برای محافظت از ستون های نرده در برابر حشرات و همچنین قارچ هایی که باعث پوسیدگی می شوند استفاده می شود. این مواد شیمیایی می توانند به داخل زمین نفوذ کرده و خاک یا آب های زیرزمینی را آلوده کنند و به زندگی اطراف آسیب برسانند.
پست حصاری بسیار پایدارتر، پایه گالوانیزه فنس فلزی است. قابلیت بازیافت بی پایان آن (به دلیل اینکه از فولاد ساخته شده است)، فرآیند تولید کم انرژی و طول عمر طولانی گزینه ای سازگار با محیط زیست برای همه ارائه می دهد. علاوه بر این، پایه فنس فلزی هر دو است.

مقایسه تفاوت قیمت پایه بتی و فلزی و چوبی فنس
پایه فلزی فنس با درپوش و بست فلزی

مقایسه تفاوت قیمت پایه بتی و فلزی و چوبی فنس

وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌رسد، نمی‌توانید صرفاً روی هزینه‌های کوتاه‌مدت تمرکز کنید. در ابتدا، حصار و فنس ارزان‌تر ممکن است جذاب به نظر برسد. با این حال، ممکن است 3 یا 4 بار نیاز به تعویض داشته باشد،لذا در درازمدت، انتخاب پایه فنس گران‌تر، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
این برای سیستم‌های پست و پایه حصار چوبی صدق می‌کند؛اگرچه در کوتاه مدت مقرون به صرفه است، اما به دلیل پوسیدگی، شکستن و تاب برداشتن، انتخاب پایه های حصار چوبی اغلب به معنای هزینه بالا در درازمدت است.
در حالی که قیمت پایه فنس بتنی، ارزان است، آسیب پذیری آن در برابر سایش و خوردگی نیز به معنای هزینه بالای عمر است و م‌تواند جز معایب آن باشد.

اگرچه لوله گالوانیزه فنس به هزینه اولیه بیشتری نسبت به میله و پایه‌های حصار بتنی و چوبی نیاز دارد، اما مقرون به صرفه بودن طولانی مدت تمام این رقابت ها را در سایه قرار می دهد. لوله فلزی فنس،25 سال استحکام و دوام سیستم حصاری را ارائه می دهد که به این زودی ها نیازی به تعویض نخواهد داشت.

کدام پایه برای فنس‌کشی بهتر است؛ بتنی، فلزی یا چوبی؟

در این مطلب ما مزایای پایه فنس فلزی را در مقایسه با پایه بتنی و چوبی فنس بررسی نمودیم. برخی از این ویژگی‌ها و تفاوت ها عبارتند از نحوه نصب و اجرا، مقاومت و استحکام، سازگاری با محیط زیست، دوام و ماندگاری، قیمت خرید و هزینه نگهداری، تعمیر و تعویض، که ما دیدیم که در هر یک از این موارد کدام یک از انواع پایه حصار بهتر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا