اخبار

آموزش نحوه جوشکاری مس به آهن

روش جوش فولاد و مس به هم

اتصال دو فلز مختلف، مانند مس و آهن، می تواند یک فرآیند جوشکاری دشوار باشد. به همین دلیل است که قبل از شروع، دانستن اصول اولیه جوشکاری مس به فولاد یا آهن ضروری است. با تکنیک های مناسب می توانید به جوش های قوی و قابل اعتماد بین این دو فلز دست یابید. اگر به دنبال یک نمای کلی از نحوه جوشکاری مس به آهن هستید ما نکات و ترفندهایی که نیاز دارید را در اینجا خواهیم گفت:

نحوه جوش مس به فولاد با جوشکاری استیک

نحوه جوش مس به فولاد با جوشکاری استیک
نحوه و روش جوشکاری مس به فولاد با جوشکاری استیک

یکی از رایج ترین روش های جوشکاری، جوشکاری استیک است. نام‌های دیگر این نوع عبارتند از جوش کاری چوبی، قوس فلزی دستی (MMA) و جوشکاری قوس محافظ شاردار است. جوشکاری چوبی از قوس الکتریکی ایجاد شده بین میله الکترود مصرفی و ماده جوش داده شده استفاده می کند. این روش برای جوشکاری مس به آهن به خوبی کار می کند زیرا می تواند به دمای قابل توجهی بالاتر از سایر فرآیندهای جوشکاری مانند جوشکاری MIG یا TIG برسد. نقطه ضعف آن این است که اتصالات جوشکاری شده به دلیل تنش زیاد در مقایسه با روش های دیگر، مستعد ترک خوردن هستند. بهترین و رایج‌ترین نوع جوشکاری فلزات جوش استیک چوبی است.

جوش کاری مس به آهن با جوش قوسی با هسته شار (FCAW)

جوش کاری مس به آهن با جوش قوسی با هسته شار (FCAW)
آموزش جوش دادن مس به فولاد با جوش قوسی با هسته شار (FCAW)

جوشکاری قوسی با هسته شار (FCAW) یکی دیگر از روش‌های رایج برای اتصال فلزات مختلف مانند مس و فولاد به یکدیگر است. FCAW از یک الکترود سیم توخالی با تغذیه مداوم استفاده می کند که حاوی شار در هسته داخلی آن است. هنگامی که گرم می شود، این شار گازهایی را آزاد می کند که از جوش در برابر آلاینده های موجود در هوا محافظت می کند و همچنین به ایجاد پیوندهای قوی بین دو ماده جداگانه بدون نیاز به گاز محافظ اضافی کمک می کند. علاوه بر این، FCAW پاشش کمتری نسبت به جوشکاری چوبی تولید می‌کند، که تمیز کردن را پس از تکمیل پروژه شما بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند!

نحوه جوشکاری مس به آهن با گاز تنگستن جوشکاری (GTAW)

نحوه جوشکاری مس به آهن با گاز تنگستن جوشکاری (GTAW)
روش جوش مس به آهن با گاز تنگستن جوشکاری (GTAW)

جوشکاری قوسی تنگستن گازی (GTAW) یکی دیگر از روش‌های محبوبی است که برای اتصال فلزات مختلف مانند مس و فولاد به یکدیگر استفاده می‌شود. GTAW از یک الکترود تنگستن غیر قابل مصرف استفاده می کند که یک قوس بین آن و قطعه کار در حال جوش ایجاد می کند. این روش کنترل کیفیت بسیار خوبی را نسبت به روش‌های دیگر فراهم می‌کند، زیرا ورودی گرمای دقیق آن، کنترل بهتری بر عمق نفوذ به هر فلزی که به یکدیگر متصل می‌شود، می‌دهد. با این حال، این تکنیک نسبت به روش‌های دیگر به مهارت بیشتری نیاز دارد، بنابراین بهتر است برای جوشکاران با تجربه که با تکنیک‌های GTAW آشنا هستند، باقی بماند.

روش جوش آهن به مس

چه جوشکار باتجربه ای باشید و چه به تازگی پروژه های خود را شروع کرده اید، دانستن نحوه اتصال دو فلز مختلف مانند جوش آهن به مس می تواند دلهره آور اما مفید باشد!
با استفاده از این سه تکنیک اساسی – جوشکاری با قوس چوبی، هسته شار، و جوشکاری قوسی تنگستن گازی – شما تمام دانش مورد نیاز برای مقابله با پروژه‌های دشوار که شامل چندین فلز و نحوه جوشکاری مس به آهن است را خواهید داشت!
در روش جوش آهن به مس اقدامات احتیاطی ایمنی را نیز فراموش نکنید؛ هنگام استفاده از ابزارها یا مواد در نزدیکی جرقه های داغ یا پاشش در طول پروژه های خود، همیشه محافظت از چشم را به خاطر بسپارید! موفق باشید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا