اخبار

میلگرد مس برلیوم؛ قیمت، مشخصات فنی و ویژگی، کاربرد

میلگرد مس برلیوم از سری 172 می باشد. و معمولاً برای مقاصد الکتریکی استفاده می شود. همچنین در ماشین آلات و قطعات صنعتی استفاده می شود. میله شش گوش مس برلیوم برای ابزار و اهداف نظامی استفاده می شود. آلیاژ برنز بریلیوم مغناطیسی نیست و همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه است. یک میله آلیاژ مس برلیوم C17200 جرقه نمیزند، قوی و سخت است و در برابر سایش مقاوم است و رسانای حرارتی و رسانای الکتریکی است. همچنین برای قطعات انتقال قدرت استفاده می شود. میلگرد آلیاژ مس بریلیوم عمدتا در دمای بالا استفاده می شود. قیمت میلگرد مس برلیوم با توجه به مشخصات فنی آنها متفاوت است.

ویژگی اصلی مس برلیوم رسانایی آن است و در مواقعی که رسانایی مطرح نباشد، میلگرد استیل به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه و تنش، قابلیت جوشکاری، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر درجات حرارت بالا، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت میلگرد استیل به موارد زیادی مربوط می باشد. پرکاربردترین انواع این میلگرد در ایران آلیاژهای ۳۰۴، ۳۰۴L ، ۳۰۹ ، ۳۱۰، ۳۱۶ ، ۳۱۶L ، ۳۲۱ ، ۴۳۰ ، ۴۲۰ می باشد.

قیمت و خرید میلگرد مس برلیوم

از آنجاییکه قیمت روز مس برلیوم ثابت نیست در صورت نیاز به خرید میله مس برلیوم و سایر محصولات فلزی می توانید فرم زیر را پر نموده و جزئیات سفارش و مقدار مورد نیاز خود را بنویسید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:


مشخصات استاندارد میلگرد مس برلیوم

مشخصات استاندارد میلگرد مس برلیوم
میله و لوله مس برلیوم

برخی از ویژگی‌های فنی و مشخصات استاندارد میلگرد، میله، سیم و ورق مس برلیوم:

  • مشخصات: ASTM B196، ASTM B197 / ASME SB196، ASME SB197
  • اندازه قطر و ضخامت میلگرد مس بریلیوم: 3 میلی متر تا 800 میلی متر.
  • اندازه میله مربع: 4 میلی متر * 4 میلی متر تا 100 میلی متر * 100 میلی متر.
  • اندازه میله تخت یا تسمه: 2 میلی متر تا 100 میلی متر.
  • اندازه میله شش گوش بریلیوم مس: 2 میلی متر تا 100 میلی متر.
  • طول سیم مفتول  مس بریلیوم: 100 میلی متر تا 6000 میلی متر.
  • قطر برنز برلیوم: 10 تا 100 میلی متر
  • ضخامت سیم مفتول: 50 میلی متر تا 6000 میلی متر طول
  • طول: 1 تا 6 متر، طول برش سفارشی.
  • فرم و شکل مصالح تولید شده از آلیاژ مس برلیوم: گرد، مربع، هگز (A/F)، مستطیل، بیلت، شمش، آهنگری و غیره.
  • سختی: O، 1/4 سخت، 1/2 سخت، 3/4 سخت، H، EH،
  • درجه: C1011، C1200، C12200، C10400، C2200، C2600، C2620، C2700، C2720، C2800، C68700، C51900، C77000، C75200، C11 و غیره.

قیمت میلگرد مس برلیوم

مس بریلیم قیمت های متفاوتی دارد. قیمت هر کیلو میلگرد آلیاژ مس برلیوم C17200  در جهان حدود 35 تا 55 دلار آمریکا  و در ایران این قیمت دائما در حال تغییر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. قیمت میله مس بریلیوم نیز 35-55 دلار آمریکا در هر کیلوگرم است. میله شش ضلعی مس بریلیم را می توان با گرما درمان کرد. این یک آلیاژ BeCu با مقاومت بالا است. این عمدتا در قطعات ابزار استفاده می شود. همچنین در اتصالات و هادی ها استفاده می شود. جوشکارها و گیره فیوز نیز از آن استفاده زیادی می کنند. میله آلیاژ بریلیوم یک آلیاژ بدون جرقه و مغناطیسی است. خاصیت هدایت حرارتی خوبی دارد.
آزمایش میله بریلیم و میله مس بریلیم با متدولوژی ارائه شده در استانداردها انجام می شود

سختی و استحکام میلگرد مس برلیوم چقدر است؟

بریلیم مس با استحکام بالا دارای بالاترین استحکام در بین تمام آلیاژهای مس است. یک میله دارای مقاومت کششی بیش از 20000 psi است. همچنان هدایت حرارتی و الکتریکی خوبی را حفظ می کند. به میله مسطح آلیاژ مس بریلیم، برنز کننده بریلیم یا مس بریلیم مس نیز گفته می شود. محتوای آلیاژ بریلیوم 0.5-3٪ است. میله مربع مس بریلیوم C17200 یک آلیاژ فلزی از مس و بریلیم است. همچنین با سایر عناصر آلیاژی استفاده می شود. دارای عملکرد عمده فلزکاری و عملیاتی است. توسط کارگران مهندسی و برق استفاده می شود.

کاربرد و موارد استفاده مس بریلیم C17200 است؟

در اتصالات فنری و گیره های فیوز حامل جریان از میلگرد بریلیوم مس استفاده می شود. واشرهای Belville و کلیدهای الکتریکی نیز به آن نیاز دارند. میله فورج آلیاژی ASTM B441 C17200 پر استفاده ترین مس بربلبوم است و به دلیل استحکام و سختی بالا مورد توجه قرار گرفته است. در مقایسه با آلیاژهای مس تجاری قوی تر است. میله روشن Cupro Beryllium دارای استحکام بیشتری است زیرا دارای خواص قابل توجه خاصی است. بدون جرقه و غیر مغناطیسی است. این میلگرد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سه برابر قوی تر از فولاد و سبک تر از آلومینیوم است.

آیا میله و سیم آلیاژ مس بریلیم 172 مغناطیسی است؟

قیمت میلگرد مس برلیوم نسبت به ویژگی‌هایی که دارد بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارد. همچنین دارای مقاومت در برابر ضربه است. میله گرد برلیوم مس آلیاژ 172، غیر مغناطیسی بوده و دارای ضریب نفوذپذیری پایینی است. بسیار قوی و سخت است. آن را برای آن دسته از محفظه هایی که مغناطیسی هستند انتخاب خوبی می کند. آلیاژهایی که شرایط بالایی دارند دیامغناطیس هستند. رفتار مغناطیسی آنها مانند مس فلزی است. آلیاژهای با استحکام بالا ضعیف و پارامغناطیس هستند. این مورد برای اکثر آلیاژهای مس است. میلگرد مس برلیوم BeCu یکی از قوی ترین آلیاژهای موجود در بازار است. در برابر خوردگی و جرقه مقاوم است. با این حال، مغناطیسی نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا