سیم مفتولتکنولوژی‌های جدید

سیم مفتول آجدار؛ تکنولوژی جایگزین میلگرد TMT

پیشرفت تکنولوژی چیزهای زیادی را به ما تحویل داده است. یکی از این موارد سیم های آجدار است که نوعی فولاد با استحکام بالا است. بسیاری از مردم فکر می کنند سیم آجدار یک جایگزین کامل میلگرد ترمودینامیکی TMT است. اما این درست نیست، زیرا می توانید آن را یک جایگزین جزئی در نظر بگیرید.
تولید کنندگان سیم آجدار این محصول را با کنترل چرخش سرد میلگردهای نورد گرم تولید می کنند. این سیم مفتول‌های آج‌دار دارای برجستگی یا دنده هایی در سطح بیرونی خود هستند.
آنها همچنین با قطرهای مختلف از 6 میلی متر تا 50 میلی متر عرضه می شوند. برجسته ترین چیز در مورد سیم های آجدار این است که آنها دارای استحکام و دوام مشابه میلگرد TMT هستند.

موارد استفاده و کاربرد سیم مفتول آجدار

موارد استفاده و کاربرد سیم مفتول آجدار
موارد استفاده و کاربرد سیم مفتول آجدار

می توانید از سیم های آجدار در سازه های پیش ساخته مبتنی بر سیمان مانند پنجره های متوسط، مرزهای ساختمانی و موارد دیگر استفاده کنید. سیم های آجدار پیوند بهتری با بتن ایجاد می کنند. برخی از کاربردهای سیم آجدار عبارتند از:

  • سازه‌های ساختمانی مانند خانه‌ها و ساختمان‌های بلند، استادیوم‌ها، تخته کف توخالی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تخته‌های دیواری
  • سازه های تقویت کننده مانند سدها یا هر پروژه لنگر انداختن خاک سنگی دیگر
  • سازه های بتنی پیش ساخته مانند لوله های بتنی سیمانی یا لوله های تحت فشار
  • سازه های پل و جاده مانند مترو، تراورس راه آهن، بزرگراه و غیره

کاربردهای دیگر مانند تیرهای سیمانی، معادن، شمع‌های لوله‌ای، تیرها، دو تخته تی، تیرهای جرثقیل، پانل‌ها، فولاد برش آزاد، برج‌های تلویزیون و بسیاری موارد دیگر.

انواع سیم مفتول آجدار

انواع سیم مفتول آجدار
انواع سیم فلزی آجدار

اینها برخی از انواع سیم های آجدار هستند.

سیم آجدار حلزونی

ویژگی های اصلی سیم آجدار مارپیچ، روش رول کردن است. با محصولات نیمه تمام پس از آخرین طراحی یا تغییر شکل پلاستیک سروکار دارد. بنابراین، سیم ایجاد شده بر روی چهار دنده متوالی محدب شکل در مقایسه با رشته یا سیم فولادی ساده، از نظر ویژگی عالی است.

سیم رشته آجدار حلزونی

سیم حلزونی آجدار شامل 3 تا 6 دنده متوالی محدب شکل بر روی سطح است. مزیت اصلی این نوع سیم آجدار، تقویت پیوند بین بتن و سیم است. بنابراین، عملکرد محصول را بهبود می بخشد و همچنین عمر آن را افزایش می دهد.

سیم آجدار سرد کشیده شده

شرکت ها عمدتاً از آن برای تقویت بتن مانند میلگرد های فولادی بعد از روش مقاوم سازی استفاده می کنند. یکی از کارآمدترین مصالح ساختمانی با استحکام، نگه داری بالا و بسیاری از کیفیت های خوب دیگر است.

کاربردهای اولیه سیم آجدار سرد کشش، فولاد تقویت کننده پیش ساخته، سیم تقویت کننده بتن و بسیاری موارد دیگر است.

ویژگی های سیم آجدار

ویژگی های سیم آجدار جایگزین میلگرد TMT

سیم های مفتول آجدار دارای ویژگی های زیر هستند:

  • نیروی پیوند بالا
  • طیف گسترده ای از کاربرد
  • استحکام کششی بالا
  • خط تولید پیشرفته، تجهیزات معاینه و امکانات لازم

نکاتی که باید هنگام انتخاب وخرید سیم های آجدار به خاطر بسپارید

هنگام انتخاب وخرید سیم مفتول آجدار، چند نکته را به خاطر داشته باشید تا بهترین آن را بدست آورید. برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا مهم ترین عوامل را برای کمک به شما در انتخاب بهترین سیم آجدار ذکر کرده ایم.

الگوی دنده مفتول آجدار

همانطور که ممکن است بدانید، هر سیم آجدار دارای الگوی خاصی در سطح بیرونی خود است. به آن الگوی آجدار می گویند. اما این الگوها تنوع متفاوتی دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام انتخاب و خرید به نیاز خود فکر کنید.

شما باید الگو را با در نظر گرفتن نحوه استفاده از سیم آجدار انتخاب کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که سیم استحکام و دوام بیشتری ارائه می دهد.

تکنیک های شکل گیری الگو

تولید کنندگان سیم آجدار، الگو و شکل گیری سیم های آجدار را به گونه ای ایجاد می کنند که بتوانید از آنها برای اهداف مختلف استفاده کنید. علاوه بر این، بهترین تولید کنندگان از دستگاه های پیشرفته CNC برای اطمینان از یکنواختی در تولید سیم آجدار استفاده می کنند.

اهمیت سیم های آجدار

برخلاف میله‌های تی ام تی TMT، سیم‌های آجدار استحکام بیشتری برای اتصال به سازه‌های بتنی دارند. این سازه می تواند در برابر زلزله یا سیل مقاومت کند زیرا لایه ای اضافی از ایمنی سازه را فراهم می کند.

علاوه بر این، سیم های آجدار می توانند بار را به طور یکنواخت در کل سازه توزیع کنند و چسبندگی بهتری روی بتن ایجاد کنند. همچنین مشکل لغزش در حین ساخت را کاهش می دهد. مهمتر از همه، به دلیل قابلیت جوشکاری و اتصال عالی، هزینه نگهداری بسیار کم است.

مزیت استفاده از سیم آجدار این است که می تواند ترکیب بین بتن و سیم را تقویت کند. سیم های آجدار در دال های توخالی، لوله های آب، تیرهای تلگراف و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

مزایای سیم های مفتول آجدار فولادی

با خواندن بخش های بالا، می توانید کم و بیش اهمیت سیم های آجدار فولادی را در دنیای امروز درک کنید. اکنون بسیاری از مردم از این سیم ها برای بهره مندی از مزایای متعدد استفاده می کنند. اجازه دهید نگاهی به برخی از مزیت‌های آنها بیاندازیم:

  • می توانید سیم آجدار فلزی را 360 درجه بدون ترک یا شکستگی در سطح بیرونی آنها خم کنید. اجرای پروژه های مختلف و پیچیده سودمند است.
  • با استفاده از سیم های آجدار می توانید استحکام و دوام کافی را بدست آورید.
  • با استفاده از این سیم ها می توانید وزن سازه را نیز بسیار کمتر کنید.
  • سیم های آجدار بسیار مقرون به صرفه تر از میلگرد ترمودینامیکی تی ام تی TMT هستند. این سیم ها به میزان قابل توجهی تا 30 تا 40 درصد هزینه و قیمت آرماتور را کاهش می دهند.
  • سیم های آجدار از جوشکاری پشتیبانی می کنند. می توانید آنها را با استفاده از جوش لب به لب فلاش برقی یا جوش قوس الکتریکی جوش دهید.
  • خواص ساختاری سیم‌های آجدار بیشتر از میله‌های گرد ساده معمولی است.
  • می توانید از سیم های آجدار برای هر نوع برجسته سازه بتن مسلح استفاده کنید.
  • این سیم ها ضد زنگ و انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • کنترل و تعمیر نیز بسیار ساده است. در نتیجه، اگر از سیم مفتول آجدار استفاده کنید، می توانید هزینه های نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
  • همچنین می توانید سیم فلزی آجدار را در ریخته گری کف های ساختمانی اجرا کنید.
  • برای مناطق زلزله خیز مفید است زیرا سیم های آجدار یکپارچگی سازه را ارائه می دهند
  • اصطکاک کمتری را فراهم می کند

کلمات پایانی

به طور خلاصه، نیازی به گفتن نیست که سیم مفتول آجدار اختراع جدیدی هست که به خوبی به عنوان جایگزینی جزئی برای میلگرد TMT عمل می کند. با استفاده از این سیم های فلزی از مزایای متعددی برخوردار خواهید شد و همچنین در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی خواهید داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا