اخبار

آهن گالوانیزه بهتر است یا استنلس استیل

فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه

استنلس استیل و آهن گالوانیزه هر دو نوعی آهن و فولاد هستند که از زنگ زدگی و سایر خوردگی ها در امان هستند. آنها برای محافظت از فلز زیرین در برابر آسیب کار می کنند. آهن گالوانیزه این کار را از طریق یک پوشش محافظ که پس از ساخت اعمال می شود انجام می دهد در حالی که استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ از فلزات دیگری مانند کروم استفاده می کند که یک “لایه غیرفعال” را تشکیل می دهد و مقاومت در برابر خوردگی ایجاد می کند. در این مقاله به سوال آهن گالوانیزه بهتر است یا استنلس استیل جواب خواهیم داد.

تفاوت بین استنلس استیل و آهن گالوانیزه

تفاوت استنلس استیل و آهن گالوانیزه
تفاوت استنلس استیل و آهن گالوانیزه

فولاد و آهن گالوانیزه به یک پوشش محافظ اضافه شده به آهن متکی است تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کند. فولاد استنلس استیل ضد زنگ حاوی مقادیر کمی از فلزات دیگر است که این مقاومت خورنده را در سراسر آهن اعمال می کند.

استنلس استیل چیست؟

استنلس استیل نوعی آهن و فولاد ضد زنگ است که با کروم و سایر عناصر آلیاژی مخلوط شده است که مقاومت زیادی در برابر خوردگی در سراسر مواد ایجاد می کند. کروم در طی فرآیند ذوب اولیه به آهن اضافه می شود، که قبل از اینکه فلز در ساختاری که بعداً تبدیل خواهد شد، رخ می دهد.

آهن گالوانیزه ضد زنگ چیست؟

آهن گالوانیزه ضد زنگ چیست؟
فولاد گالوانیزه ضد زنگ

آهن و فولاد گالوانیزه است که در یک لایه گالوانیزه پوشش داده شده است، یک پوشش روی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت می کند، در حالی که این لایه بیرونی دست نخورده باقی می ماند. این می تواند یک روش نسبتاً مقرون به صرفه برای محافظت از آهن شما در برابر زنگ زدگی یا خوردگی باشد.

استنلس استیل چگونه در برابر خوردگی مقاومت می کند؟

هنگامی که آهن زنگ می زند، آهن موجود در ساختار با اکسیژن موجود در هوا متصل می شود و اکسید آهن را تشکیل می دهد. با این حال، کروم و سایر عناصر آلیاژی موجود در استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ از ساختار زیرین از طریق یک فرآیند شیمیایی به نام غیر فعال سازی محافظت می کنند. غیرفعال سازی به اکسید کروم اجازه می دهد تا روی سطح سازه تشکیل شود و آهن را پوشش دهد و از اتصال اکسیژن موجود در جو به آن جلوگیری کند.

آهن گالوانیزه چگونه در برابر خوردگی مقاومت می کند؟

پوشش روی اعمال شده در حین گالوانیزه کردن، لایه ای را تشکیل می دهد که از آهن زیرین در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. لایه روی دو هدف متفاوت دارد. هر دو برای مقاومت مفید هستند.

اولاً، روکش روی از طریق محصور کردن کامل آهن و فولاد و واکنش با هر اکسیژنی که با آن تماس پیدا می کند، احتمال زنگ زدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر پوشش روی خرد شده یا آسیب دیده باشد، روی همچنان در برابر زنگ زدگی محافظت می کند زیرا روی واکنش پذیرتر از آهن در آهن است، به این معنی که اکسیژن با مولکول های روی متصل می شود تا اکسید روی را قبل از اتصال به آن تشکیل دهد. آهن.

کاربردهای استنلس استیل

کاربردهای استنلس استیل
کاربردهای استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ

استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ برای کاربردهای در مقیاس بزرگ گزینه گران‌تری است. با این حال، عمدتاً در مواردی استفاده می‌شود که حفاظت اضافی در برابر خوردگی مورد نیاز است، مانند اجزای موتور هوافضا، تجهیزات تولید دارو و تجهیزات پردازش مواد غذایی.

کاربردهای آهن گالوانیزه

فولاد و آهن گالوانیزه روشی بسیار مقرون به صرفه برای کمک به آهن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. برخی از کاربردهای کلیدی شامل تیرها و ستون های آهنی سازه ای، کانال ها، نرده ها و اجزای خودرو می باشد.

انتخاب آهن گالوانیزه بهتر است یا استنلس استیل

مثل همیشه، بهترین انتخاب به برنامه بستگی دارد. استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ می تواند گزینه بسیار بادوام تری باشد. با این حال، در برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ، هزینه این اغلب تا حد زیادی بیشتر از سود آن است. آهن گالوانیزه اغلب در پروژه های ساختمانی که در آن از آهن استفاده می شود پادشاه خواهد بود. این به این دلیل است که این یک روش بسیار مقرون به صرفه برای محافظت از آهن در برابر خوردگی در مقیاسی بسیار بزرگتر از روش های دیگر است.

راهنمای خرید و تامین فولاد استنلس استیل ضد زنگ و آهن و فولاد گالوانیزه

در این مطلب بررسی کردیم آهن گالوانیزه بهتر است یا استنلس استیل، اگر می‌خواهید در مورد اینکه کدام فرم آهن برای شما مناسب است راهنمایی کنید، یا اگر می‌دانید به چه چیزی نیاز دارید و می‌خواهید به عناصر آهنی باکیفیت برای پروژه ساخت‌وساز آینده‌تان دسترسی داشته باشید، دیگر دنبال این نباشید! فولاز به شما این امکان را می دهد که با کارشناسان ساخت و ساز محلی و ماهر تماس بگیرید که می توانند عناصر آهنی گالوانیزه یا استنلس استیل را برای پروژه های ساختمانی شما در اختیار شما قرار دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا