لوله چدنیاخبارلولهلوله آب

لوله چدنی داکتیل، دلایل استفاده برای آب و فاضلاب

در این مطلب ما قصد پاسخ به این سوال که چرا لوله چدنی داکتیل برای خطوط لوله آب و فاضلاب بهترین است، را بدهیم.
مزایای کاربرد و دلایل استفاده از این نوع لوله فلزی چدنی نشکن در راه‌اندازی خط لوله آب و فاضلاب به طور خلاصه عبارتند از:

  • ماشین کاری بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • ماندگاری بالا
  • سازگار با محیط زیست
  • تعمیر و نگهداری کم

یکی از ملزومات خانوارها، صنایع و مشاغل، خطوط لوله آب و فاضلاب است. به همین دلیل تعیین خواص مواد لوله ای که استفاده می کنید برای اطمینان از عملکرد خوب این شبکه های لوله کشی بسیار مهم است. خطوط لوله آب و فاضلاب از مواد مختلفی مانند لوله های چدن شکل پذیر ساخته می شود.

در این وبلاگ، دلایلی را مشخص خواهیم کرد که چرا بهتر است برای توسعه خط لوله آب و فاضلاب، لوله های چدن نشکن داکتیل را انتخاب کنید. ادامه مطلب را در زیر بخوانید.

خطوط لوله آب و فاضلاب چیست؟

خطوط لوله آب برای رساندن آب آشامیدنی تصفیه شده به مصرف کنندگان توسعه یافته است. آنها از لوله های اصلی با قطر بزرگ ساخته شده اند که به تامین کل شهر، خطوط انشعاب کوچکتر برای گروه های ساختمان و خیابان های واقع در ساختمان های مختلف کمک می کند.

این در حالی است که از خطوط لوله فاضلاب برای منازل یا محل کار استفاده می شود. وقتی در حال شستشوی توالت هستید، در سینک ظرف می‌شویید و یا دوش می‌گیرید، فاضلاب به لوله فاضلاب تخلیه می‌شود. علاوه بر این، لوله های فاضلاب در زمین مدفون شده و به خوبی مهر و موم شده اند.

چرا لوله های چدن داکتیل برای آب و فاضلاب بهترین هستند؟

لوله فاضلاب چدنی داکتیل
لوله های داکتیل چدنی

لوله چدن داکتیل نشکن دارای تمام مزایایی است که برای بهبود استحکام و شکل پذیری خطوط لوله فاضلاب و آب به آن نیاز دارید. افلزز چدن همچنین دارای نسبت مقاومت به وزن بالایی است که برای روش های لوله کشی سبک تر مناسب است.

قابلیت ماشین کاری بالای لوله داکتیل چدنی

لوله های چدن داکتیل تا حدی منعطف هستند که می توان آنها را برش داد یا خم کرد بدون اینکه منجر به تراشه شکنی شود. آنها دارای محتوای گرافیت و سیلیکون در آهن داکتیل هستند که باعث روانکاری، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سایش در طول تولید می شود. علاوه بر این، لوله های داکتیل چدنی نشکن مزایایی مانند بهره وری بالاتر، عمر ابزار طولانی تر، سرعت بیشتر و هزینه و قیمت ارزان و مقرون به صرفه برای خطوط لوله آب و فاضلاب را نیز ارائه می دهند.

مقاوم در برابر خوردگی لوله چدنی

ثابت شده است که کاربرد لوله چدنی داکتیل در ایجاد خط لوله آب و فاضلاب بیشتر از آهن است. اگرچه خواص شیمیایی مشابهی در لوله های نشکن چدنی وجود دارد، لوله های چدنی شکل پذیر دارای مقاومت و استحکام نهایی بالایی هستند. این به این دلیل است که لوله‌های چدن داکتیل دارای الزامات ریخته‌گری شدید، فرآیندهای متالورژیکی و کنترل کیفیت پیشرفته در طول تولید هستند که آنها را به بهترین انتخاب برای خطوط لوله آب و فاضلاب تبدیل می‌کند.

ماندگاری بالای لوله داکتیل فاضلاب

لوله چدنی داکتیل دوام بالایی دارد. به طور کلی، حداقل نیاز به استحکام 10٪ ازدیاد طول، استحکام تسلیم 42000 psi و استحکام کششی 60000 psi دارد. این برای اطمینان از این است که پس از نصب لوله نشکن چدن داکتیل برای غلبه بر شرایط عملیاتی سخت خاک های ناپایدار، تقاطع رودخانه ها، ترافیک سطح آب و غیره برای خطوط لوله آب و فاضلاب، هیچ آسیبی وجود نخواهد داشت.

قیمت لوله داکتیل چدن نشکن برای خطوط فاضلاب
لوله چدنی نشکن داکتیل

سازگاری چدن با محیط زیست

لوله های چدنی نشکن داکتیل برای خطوط لوله آب و فاضلاب از فولاد بازیافتی و سایر فلزات ساخته می شوند. بنابراین، آنها تا 95٪ از محتوای بازیافتی ساخته شده اند و می توانند بازیافت شوند. بسیاری از مشاغل و موسسات از لوله های چدن داکتیل برای خطوط لوله آب و فاضلاب استفاده می کنند و هیچ خطر نامطلوبی برای سلامت انسان گزارش نکرده اند.

به جز این موارد، ثابت شده است که لوله های چدن داکتیل تا 38 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و در نتیجه ردپای کربن کمتری دارند. از این رو، استفاده از لوله های چدن داکتیل برای خطوط لوله آب و فاضلاب از نشت مواد شیمیایی سمی به آب آشامیدنی عمومی جلوگیری می کند.

تعمیر و نگهداری ارزان لوله فاضلاب

به دلیل دوام بسیار زیاد لوله های داکتیل چدن برای خطوط لوله آب و فاضلاب، آنها فقط نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. هنگامی که نشتی آب اتفاق می افتد، می توانید برای تعمیر لوله های چدن داکتیل برای جلوگیری از تعویض آنها، آستین لوله را انتخاب کنید.

در فولاز، ما اطلاعات زیادی درباره نحوه خرید لوله های چدن داکتیل با قیمت ارزان و مقرون به صرفه و با کیفیت بالا را ارائه می دهیم. همچنین به معرفی تولیدکنندگان و تامین کنندگان برتر انواع محصولات فلزی همچون لوله چدنی نشکن خواهیم پرداخت.

خرید لوله چدن داکتیل فاضلاب
لوله داکتیل چدن

خرید لوله چدنی داکتیل فاضلاب

دوام، استحکام و سازگاری بی‌نظیر لوله‌های چدن داکتیل به دلیل مواد باکیفیت، آن‌ها را به اولین انتخاب برای ایجاد خط لوله آب و فاضلاب تبدیل کرده است. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از مزایایی را ارائه می‌دهد که برای انسان و محیط زیست کارآمدتر و ایمن‌تر است – امروزه به صنایع آب و فاضلاب کمک می‌کند.
علاوه بر این، لوله های چدنی داکتیل نشکن تأثیرات بسیار خوبی دارند که مطمئناً بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل از آن استقبال خواهند کرد. به همین دلیل، مهم است که تامین کننده مناسب برای لوله های داکتیل چدنی را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا