لولهاستیلمعرفی و بررسی محصولات

انواع لوله استنلس استیل

در این مقاله سعی شده به بهترین شکل و با جزئیات فراوان به بررسی انواع لوله استنلس استیل پرداخته شود. از زمان توسعه استنلس استیل بیش از صد سال پیش، این ماده به پرمصرف ترین و محبوب ترین ماده در جهان تبدیل شده است. از آنجایی که استنلس استیل دارای مقاومت در برابر خوردگی استثنایی است، به افزایش ویژگی های محتوای کروم کمک می کند. مقاومت را می توان در کاهش اسیدها و همچنین در برابر حملات حفره ای مانند محلول های کلرید نشان داد. این نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد و با درخشندگی آشنا است، بنابراین آن را به یک ماده ایده آل و بهترین برای لوله های SS تبدیل می کند.

این ماده همه کاره در صنایع گسترده ضروری است. این ممکن است شامل تعدادی برنامه کاربردی باشد، مخصوصاً برای لوله های SS، که برای کاربرانی با ویژگی های مثبت مفید است.

آلیاژهای حاوی آهن ساخته شده از بیش از دو عنصر شیمیایی به عنوان استنلس استیل شناخته می شوند. این به طور گسترده در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی استفاده می شود. آلیاژ فولاد زنگ نزن اساساً آلیاژ فولادی با درصد آهن، نیکل و کروم به وفور است.

استنلس استیل قرن هاست که وجود داشته است زیرا در برابر خوردگی آسیب پذیر است و در شرایط سخت بهتر عمل می کند. استنلس استیل در اواخر سال 1800 با ترکیبی از آهن و کروم با مقاومت در برابر زنگ زدگی شناخته شد. از آن زمان، آن را به لوله های فولادی ضد زنگ قالب می زنند تا برای تعدادی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

در سال 1912، محققی در آزمایشگاه براون فرث سرانجام یک آلیاژ مارتنزیتی SS را ساخت. ماده جدید به عنوان Staybrite برچسب گذاری شد. آلیاژ استنلس استیل شامل آلیاژ آهن با حداقل مقدار کروم تا 10.5٪ است. تنوع فوق العاده آلیاژهای موجود در بازار را می توانید مشاهده کنید، تنها تفاوت آنها در ترکیب شیمیایی آنهاست. عناصر آلیاژی تیتانیوم، نیکل، کربن، مس و نیتروژن هستند که می توانند شکل پذیری، استحکام و سایر خواص SS را افزایش دهند.

لوله استنلس استیل در انواع مختلف محصولات مانند لوله های جوشی و لوله های بدون درز موجود است. ترکیب ممکن است متفاوت باشد و این امکان استفاده از آن را در صنایع مربوطه فراهم می کند. شرکت صنعتی عمومی از لوله فولادی ضد زنگ برای استفاده منظم استفاده می کند.

آنچه در ادامه می خوانید: پنهان

انواع اصلی لوله استنلس استیل SS

انواع اصلی لوله استنلس استیل SS
انواع لوله استنلس استیل ضد زنگ در گرید و سایز متنوع

بیایید انواع لوله های فولادی ضد زنگ را که در سناریوهای مختلف استفاده می شوند، ببینیم.

لوله بدون درز ضد زنگ استیل

لوله ای که فاقد اتصالات یا درزهای جوش باشد به عنوان لوله بدون درز شناخته می شود. می تواند دما و فشار شدید یا شدید را تحمل کند. تمام تانک ها به سمت فلز می روند. لوله بدون درز در طیف وسیعی از کاربردها مانند کاربرد گاز و نفت مورد استفاده قرار می گیرد. آنها همچنین در صنایع مکانیکی و مهندسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این چیزی است که آن را قبل از رسیدن به مشتری همه کاره می کند. با سطح دقیقی بازرسی شد که از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل می کند.

لوله جوش داده شده استیل

تقریباً در هر صنعتی، لوله های جوش داده شده به دلیل انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، وقتی صحبت از مقاومت در برابر خوردگی بالا می شود، هزینه بهتری دارند، بنابراین با فشار مخالفت می کنند. لوله های جوش داده شده به دلیل نوع مواد مورد استفاده سبک وزن هستند. آنها در مقایسه با سایر روش های لوله کشی در پرداخت پول شما مقرون به صرفه هستند.

فلنج های لوله استنلس استیل

یکی دیگر از بخش های مهم سیستم لوله کشی مورد نیاز، فلنج های لوله است. فلنج های لوله در انواع مختلفی مانند رزوه ای، نیمه، مفاصل لبه ای و کرکره موجود است. آنها مواد محکم و بادوام هستند که ارائه محصول با کیفیت بالا با حداکثر سطح اطمینان را تضمین می کند.

مشخصات و ویژگی لوله استنلس استیل ضد زنگ

مشخصات و ویژگی لوله استنلس استیل ضد زنگ
لوله‌های صنعتی استیل در موتورخانه

برخی از مهمترین ویژگی‌ها و مشخصات لوله‌های استنلس استیل زنگ نزن عبارتند از:

مقاومت در برابر خوردگی

تقریباً تمام لوله‌های فولادی ضد زنگ موجود در بازار از آلیاژهای مبتنی بر آهن هستند که حداقل 10.5 درصد کروم دارند. هنگامی که آلیاژ حاوی کروم باشد، یک لایه اکسید محافظ یا خود ترمیم شونده تشکیل می شود. لوله فولادی ضد زنگ خاصیت مقاومت در برابر خوردگی خود را از طریق تشکیل لایه اکسید بدست آورد. ویژگی های خود ترمیم شونده لایه اکسید نشان می دهد که مقاومت در برابر خوردگی دست نخورده بدون توجه به وسایل ساخت قابل دستیابی است.

این قابلیت خود ترمیم شدن را دارد و مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد حتی اگر سطح لوله دچار آسیب یا بریدگی شود. از طرفی لایه محافظ توسط کربن معمولی با پوشش یا رنگ آمیزی مانند گالوانیزه تشکیل می شود. فولاد زیرین و همچنین خوردگی در تغییرات سطحی در معرض دید قرار می گیرند.

عملکرد مقاومت در برابر خوردگی ممکن است با درجات مختلف لوله فولادی ضد زنگ در محیط های مختلف متفاوت باشد. لوله های فولادی ضد زنگ دارای دو ویژگی مشترک هستند: آنها دارای مقاومت و حاوی کروم هستند که آن را در برابر حملات ایمن می کند. لوله فولادی ضد زنگ تحت تأثیر قلیایی ها، اسیدها و سایر مواد شیمیایی تهاجمی قرار نمی گیرد.

گریدهای لوله ای که حاوی نیکل، مولیبدن و کروم بالا هستند، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی نشان می دهند.

مقاومت برودتی (دمای پایین)

مقاومت برودتی در دماهای پایین با چقرمگی یا شکل پذیری در دماهای سطح زیر صفر اندازه گیری می شود. استحکام کششی استنلس استیل آستنیتی در دمای برودتی در مقایسه با دمای محیط به طور قابل توجهی بالاتر است. آنها همچنین دارای قابلیت حفظ چقرمگی عالی در محیط های خشن هستند.

در دماهای زیر صفر، لوله های فولادی سخت کننده بارش، مارتنزیتی و فریتی نباید استفاده شوند. در دماهای پایین، چقرمگی درجه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در برخی موارد، مقاومت برودتی به دمای اتمسفر نزدیک‌تر می‌شود.

سخت کاری

یکی از بزرگترین مزیت های سخت کاری لوله های فولادی ضد زنگ این است که استحکام فلز را به میزان قابل توجهی افزایش و افزایش می دهد و به کار سرد کمک می کند. ترکیب مراحل آنیلینگ و کار سرد به راحتی قابل استفاده است تا به اجزای ساخته شده استحکام مناسبی بدهد.

استحکام داغ

استحکام بالا را می توان در دماهای اوج یا بالا حفظ کرد. در لوله های فولادی ضد زنگ که حاوی کروم یا سیلیکون عظیم هستند، نیتروژن مسئول استحکام گرم است. استحکام گرما بالا را می توان برای گریدهای گریدهای فریتی کروم ارائه کرد.

لوله فولادی ضد زنگ با محتوای کروم بالا به مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن در دماهای اوج یا بالا کمک می کند.

استحکام و شکل پذیری

لوله های فولادی ضد زنگ با گریدهای مختلف طیف های مختلفی از مقاومت ها را ارائه می دهند. در مقایسه با استحکام ملایم، استحکام در شرایط نرم تا حدودی ثابت می ماند. فولاد آستنیتی نرم تر دارای کشیدگی و شکل پذیری استثنایی است. از این رو، می توان آن را به صورت سرد کار کرد تا محصول نهایی با سری های گسترده نیمه ساخت به دست آید. برای رسیدن به شرایط نهایی، چقرمگی و قدرت به شیوه ای موثر با هم ترکیب می شوند.

طیف خوبی از شکل پذیری و استحکام توسط لوله های فولادی ضد زنگ فریتی ارائه می شود. عملیات حرارتی بعدی در مورد لوله های فولادی مارتنزیتی سختی و استحکام بالایی را ایجاد می کند.

شکل پذیری

درصد کشیدگی مسئول شکل پذیری است در حالی که آزمایش کشش است. ازدیاد طول استنلس استیل آستنیتی بالا است. سختی کاری بالا و نرخ شکل پذیری بالا باعث می شود فولاد زنگ نزن آستنیتی شکل بگیرد و در فرآیندهای سخت مانند کشش عمیق کار کند.

استحکام بالا

در مقایسه با فولاد نرم، استنلس استیل دارای مقاومت کششی بالاتری است. استنلس استیل دوبلکس به طور کلی در مقایسه با فولاد آستنیتی استحکام بالاتری دارد. در گرید مارتنزیتی بالاترین سطح استحکام کششی و همچنین در گریدهای سخت شدن بارندگی دیده می شود. این نوع گرید در مقایسه با سایر گریدها دارای استحکام مضاعف هستند.

پاسخ مغناطیسی

پاسخ مغناطیسی به طور کلی جذب استنلس استیل است. گریدهای آستنیتی صرفاً غیر مغناطیسی هستند و می توان آنها را در چند درجه آستنیتی از طریق کار سرد ایجاد کرد. گریدهایی مانند 316 و 310 عموماً با کار سرد غیر مغناطیسی هستند. سایر گریدهای استنلس استیل مغناطیسی هستند.

سرویس در دمای بالا و همچنین دمای پایین

استنلس استیل می تواند در هنگام گرم شدن، استحکام را به نسبت بالایی حفظ کند. هنگامی که در دمای بسیار بالا گرم می شود تغییر رنگ نشان می دهد. در نتیجه، لوله های فولادی ضد زنگ در صنایع در دماهای شدید مورد استفاده قرار می گیرند. استحکام لوله می تواند با کاهش عوامل مختلف کاهش یابد. در دماهای بالا، یک نوع کشیدگی آهسته اما ثابت با مقاومت در برابر موذی دیده می شود.

در تماس با محصولات احتراق در محدوده دمایی نزدیک به 1100 درجه سانتیگراد بادوام است. دما در برخی فرآیندها به 196- درجه سانتیگراد می رسد که ممکن است منجر به از بین رفتن شکل پذیری و همچنین چقرمگی شود. آلیاژهای ضد زنگ آستنیتی خاص با پایه آلیاژ نیکل برای ایده آل کردن آن استفاده می شوند.

خوردگی موضعی(ترک خوردگی تنشی یا SSC)

ترک خوردگی تنشی یا SSC اساساً ترک خوردگی ناگهانی به دلیل خرابی قطعات یا تغییر شکل است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شرایط زیر مواجه شوند –

هر یک از قطعات به دلیل تنش پسماند تحت فشار قرار می گیرند
لوله مقاومت کافی ندارد
لوله های فولادی ضد زنگ به گونه ای ساخته شده اند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی تنشی نشان می دهند.
مقاومت در برابر حرارت و آتش

با توجه به ترکیبی از نیکل و آلیاژ کروم دارای ظرفیت مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن و همچنین حفظ استحکام در دماهای بسیار بالا است.

بهداشت و تمیز شوندگی

لوله های فولادی ضد زنگ به راحتی تمیز می شوند و به همین دلیل مشتریان معمولاً آن را انتخاب می کنند. می توان از آن در کشتارگاه ها، آشپزخانه ها، بیمارستان ها و صنایعی مانند کارخانه های فرآوری مواد غذایی استفاده کرد.

ظاهر زیبایی شناختی

لوله های فولادی ضد زنگ به دلیل ظاهر جذاب و مدرنی که دارند روشن هستند و قابل نگهداری هستند.

مزیت وزن به قدرت

یک استحکام قابل توجه می تواند به دلیل خاصیت سخت شدن کار از کار سرد حاصل شود. نسبت به گریدهای معمولی، گریدهای دوبلکس ضخامت مواد را کاهش داده اند.

سهولت ساخت

با استفاده از تکنیک های مدرن، لوله های فولادی ضد زنگ را می توان به راحتی شکل داد، ماشین کاری کرد، جوش داد، ساخت و برش داد.

مقاومت در برابر ضربه

ریزساختار آستنیتی استنلس استیل چقرمگی بالایی را در دماهای بالا ارائه می دهد. به همین دلیل است که می توان از آن در کاربردهای برودتی استفاده کرد.

ارزش بلند مدت

اگر کل یا کل چرخه عمر استنلس استیل را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که کم هزینه ترین مواد استفاده می شود. از مزایای بلند مدت لوله های فولادی ضد زنگ می توان بهره برد.

کاربرد انواع لوله‌های استیل ضد زنگ

کاربرد لوله‌های استیل ضد زنگ
کاربرد و موارد استفاده از لوله فولادی ضد زنگ استیل در موارد صنعتی

اکنون می دانید که چرا لوله فولادی استنلس استیل ضد زنگ استفاده می شود، اجازه دهید ببینیم در چه نوع صنایعی از آن استفاده می شود.

نفت و گاز

بدیهی است که در صنایع گاز و نفت، فناوری و ابزار نقش حیاتی دارند. در طول سال های گذشته، نیاز به سیستم های لوله کشی مقاوم در برابر خوردگی عمیقا مورد بررسی قرار گرفته است. لوله های فولادی ضد زنگ سوپر دوبلکس و دوبلکس به شدت در صنایع نفت و گاز استفاده می شود. مقاومت در برابر خوردگی باورنکردنی را در شرایط سخت و سخت نشان می دهد. اگر آسیبی وجود داشته باشد، سیستم لوله غیرقابل استفاده خواهد بود و به راحتی برای اعماق بیشتر می ترکد. به همین دلیل است که توصیه می شود از لوله های محکم در صنعت گاز و نفت استفاده شود تا در صنعت به خوبی کار کند.

قدرت هسته ای

جمع آوری انرژی از هسته اتم اصلا کار ساده ای نیست. نوع رآکتور هسته‌ای که ما از بخاری استفاده می‌کنیم که از طریق آب برای چرخاندن توربین‌ها در نزدیکی ساحل عبور می‌کند تا انرژی مورد نیاز خنک‌کننده را دریافت کند. سپس آب از طریق لوله های فولادی ضد زنگ به راکتورها پمپ می شود. این لوله ها نیاز یا نیاز ماهیت خورنده در آب دریا را برآورده می کنند. به منظور دفاع در برابر خوردگی، لوله های فولادی ضد زنگ باید واجد شرایط باشند تا بتوان به صنعت انرژی هسته ای خدمت کرد.

مشخصات ASTM برای لوله استیل

این یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید صنعت و استانداردها دست به دست هم می دهند. تولید و همچنین آزمایش ممکن است به دلیل تنوع در استانداردهای سازمانی مختلف برای طیف وسیعی از کاربردها متفاوت باشد. خریدار ابتدا نیاز به درک اصول اولیه مشخصات صنعتی مختلف برای پروژه های خود دارد، نگاهی به پاراگراف زیر بیاندازد.

ASTM چیست؟

ASTM مخفف American Society for Testing and Material است. ASTM International استانداردهای خدمات و مواد صنعتی را در طیف گسترده ای از بخش های موجود در صنایع ارائه می دهد. این سازمان خاص در حال حاضر بیش از 12000 استاندارد را ارائه می دهد که در صنایع در سراسر جهان استفاده می شود.

نزدیک به 100+ استاندارد مربوط به لوله ها و اتصالات فولادی ضد زنگ است. ASTM بر خلاف سایر سازمان های استاندارد تقریباً همه انواع لوله ها را پوشش می دهد.

به عنوان مثال طیف کاملی از لوله ها به عنوان محصولات لوله آمریکایی ذخیره می شود. برای خدمات در دمای بالا، لوله های کربن بدون درز با استانداردهای مناسب استفاده می شوند. تعیین ترکیب شیمیایی و فرآیندهای ساخت خاص مرتبط با مواد، استانداردهای ASTM را تعریف می کند.

مقادیر مجاز منیزیم، نیکل، کربن و غیره، بر اساس «گرید» است.

به عنوان مثال درجه های A و B در شناسایی لوله فولادی کربن کمک می کند. علاوه بر این، نمرات ASTM را می توان بر اساس فلنج ها، لوله ها، اتصالات و مهره ها مرتب کرد.

مواد ASTM

  • A106 – از این مشخصات برای خدمات با دمای بالا استفاده می شود
  • A335 – برای خدمات در دمای بالا، لوله فولادی فریتی بدون درز
  • A333 – برای استفاده در دمای پایین، از لوله های فولادی جوشی و بدون درز استفاده می شود
  • A312 – برای سرویس خورنده عمومی و سرویس در دمای بالا، از لوله های جوش سرد، درز مستقیم و لوله های بدون درز استفاده می شود.

استانداردهای ASTM در آزمایش، ارزیابی الزامات مکانیکی و نصب، و طراحی و مشخص کردن لوله‌ها مؤثر هستند.

انواع لوله فولادی استیل بر اساس ساخت؛ لوله استیل جوشی ERW، EFW، بدون درز

انواع لوله فولادی استیل بر اساس ساخت؛ لوله استیل جوشی ERW، EFW، بدون درز
انواع لوله استیل جوشی، بدون درز و …

تولید لوله های جوشی از سیم پیچ یا صفحه پیوسته شامل نورد صفحه یا کلاف در مقاطع دایره ای با کمک غلتک یا ماشین خمشی در یک فرآیند مداوم است. در ساخت سایز بزرگ می توان با استفاده از مواد پرکننده انجام داد. لوله های جوشی بر خلاف لوله های بدون درز که قیمت بیشتری دارند ارزان تر هستند. اصولاً روش های جوشکاری مختلفی وجود دارد، مانند:

  • EFW – جوشکاری ذوبی الکتریکی
  • ERW – جوشکاری با مقاومت الکتریکی
  • HFW – جوشکاری با فرکانس بالا
  • SAW – جوشکاری زیر آب (درز مارپیچی یا درز بلند)

در این بخش، فرآیندهای تولید لوله مانند HFW، EFW، ERW و SAW را یاد خواهید گرفت و درک خواهید کرد. از سیم پیچ پیوسته و همچنین نوارها، لوله های جوش داده شده تولید می شود. برای تولید لوله‌های تولیدی، ابتدا سیم‌پیچ یا صفحات را به شکل دایره با استفاده از دستگاه اختلاط صفحات می‌پیچانند.

سپس بخش دایره ای به بخش دوم ارسال می شود. در بخش دوم، تنظیم جوش به جوشکاری لوله کمک می کند. لوله را می توان به راحتی بدون یا با مواد پرکننده از طریق فرآیند جوشکاری مناسب جوش داد. لوله های جوش داده شده به طور کلی در مقایسه با لوله های بدون درز بسیار ارزان تر هستند اما به دلیل اتصالات جوشی ضعیف هستند. لوله های جوش داده شده در اندازه های بزرگ و بدون محدودیت بالایی تولید می شوند. زانوها و خم های شعاع بلند را می توان از طریق ساخت لوله های جوش داده شده تشکیل داد.

اکنون، شکل گیری اولیه لوله از طریق دستگاه نورد را می دانید. از این فرآیند مشابه می توان برای تولید لوله های SAW ضخیم استفاده کرد.

فرآیند تولید لوله جوش داده شده SAW

فلز پرکننده خارجی مانند الکترود سیم در ارتباط با صفحات تشکیل شده استفاده می شود. یک درز طولی تنها بر اساس اندازه لوله در لوله های اره گنجانده می شود. با این حال، برای فرآیندهای غیر بحرانی یا خدمات کم فشار، از لوله های اره استفاده می شود.

جوشکاری در لوله های SAW تک درز، با غوطه ور کردن آنها در فرآیند جوش قوس الکتریکی انجام می شود. برای بیرون، یک سیم پرکننده جامد به طور مداوم استفاده می شود. سپس لوله از بیرون جوش داده می شود.

در لوله های SAW دو درز، از طریق جوش چسبنده، دو نیمه به هم متصل می شوند که به Fit-up معروف است. داشتن دو درز پشت به پشت مسئول لوله دو درز است. یک درز از بیرون و داخل لوله جوش داده می شود. جوشکاری چند پاس از طریق لوله با ضخامت بالا انجام می شود.

دی کویل از یک صفحه فولادی در یک لوله SAW مارپیچی در یک حلقه مارپیچی تشکیل می شود. این حلقه از بیرون و داخل لوله جوش داده می شود. طیف وسیعی از قطرها، با استفاده از فرآیندهای مختلف تولید، تولید می شود.

برای فرآیند فشار کم، از لوله های SAW مارپیچی استفاده می شود. برای سرویس فشار متوسط یا بالا، از لوله های اره مستقیم استفاده می شود. لوله های مارپیچ در مقایسه با لوله های مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند.

سپس عملیات حرارتی پس از جوشکاری، روی کل بدنه لوله انجام می شود. لوله های جوش داده شده درزدار سپس تحت بسیاری از آزمایشات غیر مخرب مانند آزمایش UT و RT قرار می گیرند تا از سالم بودن مواد جوش داده شده استفاده شود.

پس از تکمیل، آنها آزمایش هیدرولیک می شوند تا از آن استفاده شود که توانایی نشان دادن آب بندی ضد نشتی تحت فشار و استحکام را داشته باشد. سپس لوله ها از طریق مهندس بازرسی ذیصلاح ac به عنوان آخرین مرحله آزمایش از نظر ابعادی و بصری بررسی می شوند.

تولید لوله های جوشی ERW/EFW

لوله های جوش داده شده ERW/EFW لوله هایی با ضخامت کمتر هستند که با روش های نورد ثابت تشکیل می شوند. در این نوع روش، نوار فلزی از نوارها به سری های غلتکی که در خط مونتاژ شده اند، تغذیه می شود. نوار به تدریج در مقطع دایره ای شکل می گیرد. در مونتاژ انتهایی نورد پاپ، لوله به طور مداوم از طریق دستگاه جوش جوش داده می شود.

HFW، EFW/ERW از روش های جوشکاری بدون افزودن مواد پرکننده استفاده می کند. با این حال، در کنار مواد پرکننده از روش های جوشکاری EFW استفاده می شود.

فرآیند تولید لوله استیل ERW

در تولید جوش ERW، از دو الکترود مس ساخته شده برای اعمال جریان و فشار استفاده می شود. الکترودها معمولاً به شکل دیسک هستند که هنگام عبور مواد از آنها می چرخند. سپس به الکترودها اجازه داده می شود تا به طور محکم در تماس باشند تا جوشکاری مداوم موفقیت آمیز باشد.

ترانسفورماتور جوشکاری از ولتاژ پایین و جریان بالا به طور کلی برق متناوب برای اتصال لوله‌هایی استفاده می‌شود که مقاومت بالایی دارند. سپس حرارت داده می شود تا از طریق جریان به نقطه ذوب برسد. سطوح نیمه مذاب لوله ها توسط نیرویی به هم نزدیک می شوند تا پیوند همجوشی ایجاد شود و ساختار جوشی یکنواخت حاصل آن است.

تولید لوله HFW به منظور توسعه اتصالات جوشی، از جریان فرکانس بالا در جوشکاری HFW استفاده می شود. با این حال، قوس خارجی با انرژی بالا برای ایجاد اتصالات جوشی در فرآیند جوشکاری EFW مورد استفاده قرار می گیرد. انباشته شدن بیش از حد مواد جوش داده شده از داخل و خارج لوله سپس با استفاده از ابزار پیرایش بریده می شود یا حذف می شود.

عملیات حرارتی موضعی روی لوله درز جوش برای کاهش اثر منفی جوش استفاده می شود. پس از پاک شدن تست اولتراسونیک. برای بازیابی ریزساختار لوله، از روش گرمایش القایی استفاده می شود. این عملیات حرارتی خاص را پس از آنیلینگ می نامند.

در مرحله بعد، لوله HFW مجاز به عبور از بازرسی ابعادی، آزمایشی بصری، تست هیدرولیکی و تست تایید شده توسط مهندس بازرسی برای بسته بندی می باشد.

تفاوت بین ERW و لوله های بدون درز SS

تولید جوشکاری با مقاومت الکتریکی با نورد فلز در طول آن انجام می شود. با اکسترود فلز، لوله بدون درز به طول دلخواه تولید می شود. ERW اتصالاتی است که در امتداد مقطع آن جوش داده می شود در حالی که لوله های بدون درز در طول آن به هم متصل می شوند.

در لوله های بدون درز کل ساخت از طریق شمش گرد جامد انجام می شود و این جوشکاری نیست. لوله های بدون درز به ضخامت دیواره و مشخصات ابعادی در اندازه های مختلف تکمیل شدند. برای کاربردهای فشار بالا مانند حمل و نقل نفت و گاز، صنایع و پالایشگاه ها از این لوله ها استفاده می شود.

لوله های جوش مقاومتی الکتریکی به طور کلی جوشی طولی هستند که از طریق سیم پیچ یا نوار تولید می شوند. برای کاربردهای فشار متوسط یا کم مانند حمل و نقل آب یا روغن استفاده می شود. شما می توانید اندازه های معمولی برای لوله های بدون درز یا ERW در طول های مختلف دریافت کنید.

انواع لوله استنلس استیل بر اساس شکل ظاهری

لوله های استنلس استیل در اشکال بر پایه مربع، گرد و مستطیل ارائه می شوند. هر شکل از استنلس استیل در زیر به طور خلاصه مورد بحث قرار گرفته است.

لوله های گرد فولادی ضد زنگ

لوله های گرد تولید شده توسط ما عموماً لوله های گرد کلاس آستنیتی هستند که از طریق روش های متداول مانند تکنیک های مقاومتی و همجوشی قابل جوش هستند. هنگامی که هوا سرد است تولید سطح موجدار قابل مشاهده با اندازه دانه ظاهر می شود که به عنوان “پوست پرتقال” شناخته می شود.

لوله های استیل فولادی ضد زنگ ارائه شده به دلیل ترکیبی از سطح آلومینیوم و تیتانیوم، نسخه اصلاح شده ای دارند تا از سرویس دهی در دمای مطلوب استفاده کنند. به دلیل ریزساختار آستنیتی، لوله های گرد قادر به ارائه استحکام ضربه در اتاق و همچنین در دمای برودتی هستند.

لوله های گرد بدون درز فولادی ضد زنگ نیز در برابر اسیدهای فرمیک، فسفریک، سولفوریک، محیط های غیر اکسید کننده و اسیدهای استیک مقاومت نشان می دهند. همچنین دارای مقاومت در برابر ترک خوردگی تنشی، حرارت جوش، خط چاقو، خوردگی حفره ای است که حمله منطقه تحت تأثیر در نظر گرفته می شود. مقاومت در برابر خوردگی استثنایی، علاوه بر این، ساخت لوله های گرد را ممکن می کند.

برای تولید پوشش در تولید گاز و نفت، دارای خواص استحکام بالاتری است. برخی از ویژگی‌های شناخته‌شده عبارتند از عملکرد ثابت، ساخت ناهموار، نگهداری آسان، قیمت‌های مقرون به صرفه و عملکرد برتر.

لوله های گرد دارای محدوده اندازه ½-24 اینچ NB هستند. دارای نمرات TP-304/L/H، TP-321/H و بسیاری موارد دیگر است. استانداردها ASTM A249-A358-A269-A778-A409-A789-A790 هستند. طول تحمل برای تجاری 6000 میلی متر و برای طول ثابت 1200 میلی متر تا 12000 میلی متر است. پایان را می توان با محلول آنیل، برس، بدون درز، جوش، و ترشی و صیقل آینه ای انجام داد.

ما همچنین لوله های گرد را در طرح ها، شکل ها و اندازه های مختلف مطابق با مشخصات و خواسته های مشتری با قیمت های مناسب ارائه می دهیم. برخی از انواع شناخته شده عبارتند از لوله های گرد بدون درز فولادی ضد زنگ، لوله های گرد فولادی EFW، لوله های جوش داده شده ERW گرد استنلس استیل و لوله های گرد بدون درز ERW استنلس استیل.

لوله های مربعی استنلس استیل

ما لوله‌های مربعی استنلس استیل متمایز را ارائه می‌دهیم که در کارخانه‌های چند منظوره مانند شرایط ناآرام مکرر به خوبی کار می‌کنند. برای محیط های تهاجمی مانند محیط های حاوی کلرید، آب دریای کلردار گرم و همچنین محیط های اسیدی، از این لوله ها به ویژه استفاده می شود.

کارگر تولیدی ما دارای سالها تجربه در تولید موثر این لوله های مربعی است تا لوله های ارزان قیمت و با کیفیت بالا را با تضمین بهترین خدمات ارائه دهد. دمایی که می تواند تحمل کند 600 درجه فارنهایت است و محتوای کربن مسئول تبدیل شدن به بحرانی است.

لوله های مربعی استنلس استیل توسط گازها در دمای تقریبی 700 درجه فارنهایت و همچنین در حملات گوگرد مذاب در دمای 500 درجه فارنهایت متصل می شوند. مقاومت خوردگی مشابهی مانند نیکل را ارائه می دهد اما با دما و فشار کاری بالاتر با هزینه کم به دلیل توانایی برتر در برابر خوردگی ماشین کاری شدن لوله‌های بدون درز SS Square که به دلیل چقرمگی آن که در محدوده قابل توجهی از دما و فشار حفظ می‌شود، قابل توجه است. لوله های مربعی در برابر خوردگی و همچنین در برابر اسیدها مقاوم هستند. برخی از آلیاژهای لوله ها می توانند در برابر آتش سوزی در اکسیژن خالص مقاومت کنند. هم سرد کار است و هم گرم کار. لوله های جوش داده شده مربع SS برای ایجاد بهترین ترکیب شکل پذیری استحکام و همچنین به حداقل رساندن اعوجاج در طول ماشینکاری بعدی نیازی به عملیات حرارتی ندارند.
مشابه لوله های گرد فولادی ضد زنگ دارای ویژگی هایی مانند عملکرد برتر، قیمت قابل توجه، عملکرد ثابت، حمل آسان، ساخت ناهموار و کیفیت بالا است.

لوله های مربعی دارای محدوده اندازه ½-24 اینچ NB هستند. استانداردها ASTM A249 -A409-A789-A358-A269-A778-A790 هستند. طول تحمل برای تجاری 6000mm +/-30mm و برای طول ثابت 1200mm-12000mm و +/-0.5mm است. پایان را می توان با برس، بدون درز، جوش، آنیل، ترشی و صیقل آینه کرد. دارای نمرات TP-304/L/H، TP-321/H و بسیاری موارد دیگر است.

لوله های مستطیلی از جنس استنلس استیل

لوله های مستطیلی SS که توسط ما ارائه می شوند، مقاومت بیشتری نسبت به; بسیاری از رسانه های خورنده که دارای خواص الکتریکی، حرارتی و همچنین مغناطیسی خوب هستند. نرخ خوردگی در اسیدهای خالص بدون هوادهی برای همه کاربردها در دماهای اتمسفر کم است. در محلول های گرم و همچنین غلیظ، نرخ معمولاً برای عمر مفید منطقی بالا است.

لوله های مستطیلی فولادی باید در محیط های اسید نیتریک فقط در محلول هایی با غلظت 0.5 درصد در فشار و دمای اتاق استفاده شوند. این لوله‌های مستطیلی همچنین در مجموعه‌های مقاوم در برابر خوردگی آب دریا، مدارهای خنک‌کننده، مهمات و لوله‌های کندانسور استفاده می‌شوند. لوله های بدون درز مستطیلی فولادی ضد زنگ که توسط ما ارائه می شود به راحتی به ورق لوله تبدیل می شوند که برای بی دردسر ساخت پوسته لوله و مبدل های حرارتی لازم است.

لوله های مستطیلی را می توان به صورت گرم و سرد از طریق روش های کششی یا چکش چکشی، هیدروپرس، ترمز برقی تشکیل داد. لوله های جوش داده شده مستطیلی استنلس استیل برای لوله کشی، سیستم های آب دریا، مبدل های حرارتی و کندانسور در سخت افزار دریایی استفاده می شود. گاهی اوقات از آن برای پروانه ها، بدنه قایق های یدک کش درجه یک، میل لنگ، قایق های ماهیگیری و قایق های کاری استفاده می شود.

تست و بسته بندی لوله های استیل مربع، گرد و مستطیل شکل

تست های انجام شده بر روی اشکال لوله عبارتند از: تست مخرب، تست غیر مخرب، تست مثبت مواد، تست میکرو و ماکرو، تست شیمیایی/ آنالیز طیفی، تست خوردگی بین دانه ای، تست شعله ور شدن، تست هیدرواستاتیک. آزمایش لوله های ویژه عبارتند از: تست چارپی، تست مکانیکی، تست سختی، تست کشش، تست اولتراسونیک، تست رادیوگرافی، تست صاف کردن، تست خوردگی حفره ای و بازرسی بصری.

اسنادی که به همراه محصول ارائه می شود فاکتور تجاری، لیست بسته بندی مانند وزن خالص و ناخالص، مقدار و علائم، راهنمای مشخصات، گواهی بخور و شماره می باشد. اسناد دیگر عبارتند از گزارش تست NABL، گزارش MTC مطابق با EN 10204 3.1 یا 3.2 و ضمانت نامه.

لوله‌های فولادی ضد زنگ در جعبه‌های چوبی، جعبه‌ها، کارتن‌ها و کیس‌های چوبی بسته‌بندی می‌شوند، روکش قطبی جداگانه با فیلم کششی، لوله‌های کاغذی مارپیچی، هسته‌های روی پالت‌های آن.

انواع بر اساس کاربرد؛ بهداشتی، مکانیکی، لوله تحت فشار، لوله جلا

لوله های فولادی ضد زنگ در تعدادی از کاربردها بر اساس درجه و هدف مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های کاربردی از طریق مخلوطی از آلیاژهایی ساخته می شوند که بر اساس نوع صنعت یا هدف مورد نیاز انتخاب شده اند. استنلس استیل را می توان به عنوان مثال در بالابرهای هیدرولیک هواپیما یا سایر صنایع مورد استفاده قرار داد.

بسیاری از کارخانه های معروف مانند خط تولید یا کارخانه ها از لوله های فولادی ضد زنگ برای کار آسان تجهیزات استفاده می کنند. برای مقاومت در برابر دمای بالا و فشار، استحکام استنلس استیل باید بر اساس آن انتخاب شود.

برخی از خواص منحصر به فرد ارائه می دهد، پایداری و همچنین فولاد آلیاژی طولانی مدت، شکننده کمتر، مقاومت در برابر زنگ زدگی بالا، مقاومت در برابر دمای پایین و بالا و نفوذپذیری مغناطیسی کمتر، و جذابیت زیبایی شناسی بالاتر.

فولاد زنگ نزن اساساً آلیاژهای فولادی با درصد کم کروم است. افزودن کروم خواص خوردگی مربوط به فولاد را بهبود می بخشد. تعمیر و نگهداری لوله های فولادی با مقاومت در برابر اکسیداسیون واقعا آسان است.

این فلزات هرگز فلزات دیگری را که در تماس هستند فاسد نمی‌کنند و می‌توانند در انواع مختلف کاربرد داشته باشند. کارخانه لوله را می توان در مواردی که کار سخت و سخت مورد نیاز است استفاده کرد.

بر اساس کاربرد نهایی لوله، انواع لوله ها را می توان طبقه بندی کرد. در انواع مختلف لوله ها طبقه بندی می شود. امروزه در بازار، تعداد بی‌شماری از انواع فولاد برای به دست آوردن خواص مطلوب با ذرات افزوده در دسترس است.

هدف اصلی SS در برنامه های کاربردی لوله فولادی ضد زنگ برای کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی لازم است مناسب است. انواع فولاد مارتنزیتی یا فریتی حاوی کروم هستند به طوری که می توان از آن در عملیات حرارتی و همچنین کاربردهای آنیل استفاده کرد. لوله فولادی ضد زنگ از نوع آستنیتی حاوی نیکل و کروم است که مقاومت بیشتری را برای استفاده در شرایط سخت ایجاد می کند.

در زیر انواع اصلی لوله استیل فولادی ضد زنگ آورده شده است:

لوله های استیل تحت فشار

لوله هایی که از ترکیب نیکل و کروم جامد تولید می شوند به لوله های تحت فشار معروف هستند. ویژگی های اسیدی بالا در دمای بالا با لوله های جوش الکتریکی بدون درز و قطر بزرگ ارائه می شود. لوله هایی که برای حمل سیال در فشارهای بالا استفاده می شوند، لوله های تحت فشار نامیده می شوند.

ویژگی های لوله استیل تحت فشار

به انتقال سیال از طریق ورودی و خروجی کمک می کند. با سیالات فورج و همچنین مخازن یا لوله های مدها به خوبی کار می کند. قابلیت انتقال چندین سیال روی لوله مشابه را دارد. این می تواند نوع سیال را در خروجی و همچنین ورودی خود فیلتر کند. توزیع هوشمند بین خروجی ها دارد.

لوله های بهداشتی استیل استنلس

نوع دیگری از استنلس استیل که مربوط به کاربردهای بهداشتی بالا مانند کاربردهای حساس است، لوله های بهداشتی نامیده می شود. در صنعت این نوع لوله بالاترین اولویت را برای جریان موثر سیال دارد. این لوله دارای بالاترین مقاومت در برابر خوردگی است و با سهولت تعمیر و نگهداری کدر نمی شود. طبق برنامه، سطوح مختلف تحمل تصمیم گیری می شود. لوله های بهداشتی با گرید ASTMA270 مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های بهداشتی با استفاده از روش های موثری تولید می شوند تا انواع اتصالات بهداشتی را در اختیار داشته باشند. به دلیل نظافت آسان از آنها استفاده می شود و به راحتی جدا می شود. تمیز کردن دستی یا فرآیند CIP را می توان اجرا کرد. محل نگهداری یا تشکیل باکتری توسط این لوله محدود می شود. لوله دارای مقاومت در برابر خوردگی است. تمام لوله های بهداشتی در لوله OD اندازه گیری می شوند. اگر لوله بهداشتی را روی دست بگیرید می توانید قطر آن را اندازه بگیرید.

اکثر لوله های استنلس استیل بهداشتی ممکن است لوله های فولادی 316L یا 304 باشند. اتصالات لوله بهداشتی شعاع، رزوه یا جیب محکمی ندارند. اتصالات بهداشتی گیره بهداشتی یا گیره لب به لب را فراهم می کند.

لوله مکانیکی استیل

در کاربرد لوله های مکانیکی معمولاً از قطعات خالی، قطعات بلبرینگ و قطعات سیلندر استفاده می شود. مکانیکی را می توان به راحتی به طیف گسترده ای از اشکال مقطعی مانند مستطیل، مربع و اشکال دیگر کنترل کرد تا به اشکال معمولی یا سنتی اضافه شود. انواع گریدهای رایج مورد استفاده در کاربردهای مکانیکی A554 و ASTMA 511 هستند. لوله‌های فولادی مکانیکی در قطعات ماشین‌کاری شده و همچنین شکل‌دهی شده مانند حمل‌ونقل، تجهیزات خانگی، هواپیما، ماشین‌های کشاورزی، ماشین‌آلات خودرو و کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند.

لوله های فولادی ضد زنگ در طیف وسیعی از اندازه ها و درجه ها موجود می باشد. شکل گیری لوله مکانیکی را می توان از طریق استنلس استیل آستنیتی یا سایر فولادها به دست آورد. لوله مکانیکی معمولی دارای اندازه در محدوده 1.5-9 اینچ است.

ماشینکاری عالی؛ اکثر گریدهای لوله مکانیکی ماشینکاری عالی با خواص ثابت دارند به طوری که سرعت برش، زمان نصب و کاهش سایش ابزار را کاهش می دهد.

خدمات برش؛ لوله مکانیکی را می توان توسط تولید کننده و تولید کننده برتر در طول های تصادفی یا هر یک از برش ها به طول ثابت که دارای محدوده 2.5 تا 6.5 متر است ارائه داد. .

لوله صیقلی استیل زنگ نزن

لوله های فولادی ضد زنگ صیقلی دقیقاً بر اساس مشخصات در خانه مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت تحسین شده در ارائه مجموعه ای جامع از لوله های جلا استنلس استیل شرکت می کند. لوله های صیقلی به کاهش سایش و پارگی قطعات عملیاتی کمک می کنند. همچنین به کاهش چسبندگی و آلودگی سطوح تجهیزات مختلف کمک می کند. سطح برقی شده را می توان در بسیاری از کاربردها استفاده کرد.

لوله های صیقلی ارائه شده به ترویج تمیز کردن و همچنین به کاهش زمان خرابی کمک می کند. لوله های پولیش شده در سطح بین المللی و ملی همراه با مواد با کیفیت بالا عرضه می شوند. تولید کننده برتر لوله ها را در ضخامت و اندازه های سفارشی بر اساس تقاضا یا نیاز مشتری با قیمت های بازاریابی ارائه می دهد.

لوله های پرداخت شده از جنس استنلس استیل هیچ پوشش اضافی، مقاوم در برابر خوردگی و تکمیل مورد نیاز را به ارث نمی برند. برای کاربردهای تزئینی و معماری، لوله های صیقلی نقش مهم و حیاتی ایفا می کنند. می توان سطح صاف و یکنواختی را برای لوله های صیقلی ایجاد کرد.

برخی از ویژگی های برجسته لوله های صیقلی دوام، صاف، ماهیگیری خوب، دسته دسته با کیفیت بالا، مقاومت در برابر خوردگی، سطح یکنواخت و سطح ثابت، دقت ابعادی است. ساخت لوله های پولیش شده می تواند به صورت رول های نرم یا سرد، رسوب زدایی و پولیش باشد.

انواع لوله استیل بر اساس گرید

کلیه لوله های مبتنی بر استنلس استیل مانند لوله مکانیکی، لوله تحت فشار، لوله صیقلی و لوله های بهداشتی در تعدادی از کاربردها بر اساس هدف کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله استیل 304/304L

به دلیل توانایی استنلس استیل در مقاومت در برابر زنگ زدگی در برابر مواد شیمیایی مضر و محیط سخت، به طور قابل توجهی در صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که در معرض آن قرار می گیرد، مقاومت فوق العاده ای در برابر محیط و اجزای آلیاژی نشان می دهد. انواع مختلفی از استنلس استیل در صنعت برای اهداف مختلف استفاده می شود. در بین تمام محصولات فولادی ضد زنگ، لوله های فولادی ضد زنگ 304/304L ترجیح داده می شوند.

هر نوع SS به صورت سری درجه بندی می شود. این سری انواع مختلف استنلس استیل را از 200 تا 600 طبقه بندی می کند. تمام لوله های گرید در خواص مختلف از خانواده هایی مانند فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و ضد زنگ سخت شونده دوبلکس موجود هستند. مقاومت بالا و استحکام بالا در برابر خوردگی توسط تمام گریدهای استنلس استیل به خوبی نشان داده شده است.

اطلاعات زیر تفاوت بین دو نوع موجود در بازار 304 و 304L را نشان می دهد.

استنلس استیل گرید 304

استیل 304 یکی از پرکاربردترین فولادهای زنگ نزن آستنیتی یا غیر مغناطیسی است. به دلیل ترکیبات آن که ممکن است شامل 18٪ کروم و 8٪ نیکل باشد، معمولاً به عنوان SS “18/8” نامیده می شود. نوع 304 SS دارای خواص جوشکاری و خواص شکل دهی خوب مانند استحکام و مقاومت در برابر خوردگی قوی است.

این نوع استنلس استیل کشش خوبی را نشان می دهد. با توجه به انواع درجه های دیگر در اندازه ها و اشکال مختلف موجود است. می توان آن را بدون بازپخت ورزش کرد. نوع 304 معمولا در صنایع غذایی استفاده می شود. برای فرآوری شیر، شراب سازی و دم کردن ایده آل است. همچنین برای خطوط لوله مخمر مخمر، مخازن ذخیره سازی، خمره های تخمیر استفاده می شود.

استنلس استیل نوع 304 در رومیزی، سینک ظرفشویی، یخچال، ظروف، وسایل آشپزی و اجاق گاز یافت می شود. این قابلیت مقاومت در برابر خوردگی را دارد که توسط مواد شیمیایی مختلف مانند شیر، گوشت و میوه ها ایجاد می شود. همچنین می توان از آن برای معماری شیمیایی، مبدل های حرارتی و ظروف شیمیایی استفاده کرد.

نوع 304 در سیستم های تصفیه آب و سیستم های معدن استفاده شد.

استنلس استیل نوع 304L

محصولات Type 304L SS در مقایسه با آلیاژهای فولادی 304 محصولاتی با محتوای کربن بسیار کم هستند. در محتوای کربن کمتر 304 لیتری، بارش کاربید مضر و مضر در طول فرآیند جوشکاری به حداقل می رسد. بنابراین، محصولات 304L به عنوان “محصولات جوش داده شده” شناخته می شوند که در محیط های خورنده به خوبی کار می کنند و همچنین قادر به حذف نیاز یا نیاز آنیلینگ هستند.

این گرید در مقایسه با گریدهای استاندارد 304 از خواص مکانیکی پایین تری برخوردار است. مانند استنلس استیل 304، در شراب سازی و آبجوسازی نیز استفاده می شود. هدفی فراتر از صنایع غذایی دارد. همچنین برای قطعات فلزی مانند پیچ و مهره هنگامی که در معرض آب نمک قرار می گیرند ایده آل است.

آزمایش کردن تست پاسخ مغناطیسی: محصول در زیر آهنربای دائمی نگهداری می شود تا ببیند آیا در کار سرد به خوبی کار می کند یا خیر. به عنوان مثال. – نورد، خم شدن و شکل دهی.

واکنش اسید نیتریک: واکنش اسید نیتریک زمانی انجام می شود که محصول در اسید نیتریک قوی در دمای اتاق نگهداری شود. این است که ببینیم آیا می تواند در محیط های مضر یا خورنده کار کند یا خیر.

تست لکه مولیبدن: ابتدا فولاد با استفاده از کاغذ ساینده تمیز می شود و یک قطره محلول استاندارد روی آن ریخته می شود. حضور Mo تاریک شدن قطره را تایید می کند. این است که ببینیم آیا از قرار گرفتن در معرض پوست و چشم جلوگیری می کند یا خیر.

لوله استیل 310/310s

لوله های فولادی درجه 310 اساساً استنلس استیل با کربن متوسط هستند که می توانند برای کاربردهای دمای بالاتر مانند تجهیزات عملیات حرارتی و قطعات کوره استفاده شوند. در سرویس مداوم دمای 1150 درجه سانتیگراد را تحمل می کند و در سرویس متناوب دمای بلبرینگ 1035 درجه سانتیگراد است. 310S به عنوان نسخه کم کربن نسبت به درجه 310 نیز شناخته می شود.

کاربردهای استنلس استیل 310/310S

کاربردهای معمول استیل گرید 310/310S عبارتند از: در کوره‌ها، محفظه‌های احتراق بستر سیال، آویزهای لوله‌ای و دیگ‌های بخار، دیگ‌های سربی و پیچ‌های انکروب نسوز استفاده می‌شود. همچنین برای تجهیزات فرآوری مواد غذایی، صدا خفه کن، ساختارهای برودتی و ریتورست استفاده می شود.

ویژگی های درجه 310/310s

این گریدها از 20 درصد نیکل و 25 درصد کروم تشکیل شده است. این همان چیزی است که آن را در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم می کند. درجه 310S اساساً نسخه کم کربن است که کمتر صاف و ترد است. در خدمات نیز حساسیت نشان می دهد. بالاترین و متوسط محتوای کروم و نیکل به ترتیب باعث می شود که استنلس استیل قادر به کاهش جو سولفوریک حاوی H2S باشد.

آنها به طور گسترده در اتمسفرهای کربوریزه متوسط مانند محیط های پتروشیمی استفاده می شوند. آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت در اتمسفرهای شدیدتر استفاده می شوند. درجه 310 برای کوئنچینگ که از مایعات مکرر ناشی از شوک های حرارتی استفاده می شود به هیچ وجه توصیه نمی شود. این نوع درجه اغلب در کاربردهای برودتی به دلیل نفوذپذیری مغناطیسی کم و چقرمگی اعمال می شود.

مشابه با آستنیتی SS، این گریدها به هیچ وجه از طریق عملیات حرارتی سخت نمی شوند. با کار سرد نمی توان آن را سفت کرد و به ندرت تمرین می شود.

ترکیبات شیمیایی برای درجه 310/310S

استنلس استیل گرید 310 و همچنین گرید 310S دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی است که در پاراگراف های بعدی خلاصه می شود.

گرید 310 و 310 S دارای کربن، سیلیکون، گوگرد، منگنز، فسفر، نیکل و کروم است. برای هر عنصر آن ترکیب شیمیایی متفاوت است.

خواص مکانیکی گرید 310/310S

خواص مکانیکی گریدهای 310/310S به ترتیب با 205، 520، 40 و 225 به عنوان تنش اثبات 0.2٪، استحکام کششی، ازدیاد طول و سختی خلاصه می شود.

خواص فیزیکی درجه 310/310S

خواص فیزیکی استنلس استیل 310/310S به ترتیب در چگالی دمای اتاق، مقاومت الکتریکی، مدول برشی، سهمیه پواسون، هدایت الکتریکی و نقطه ذوب خلاصه می‌شود. دیگر خواص فیزیکی که آن را به محصول باورنکردنی تبدیل می کند، نفوذپذیری مغناطیسی نسبی، ضریب انبساط و هدایت حرارتی است.

ساخت 310/310S SS

ساخت گرید 310/310S شامل آهنگری در شکاف دمایی 975-1175 درجه سانتیگراد است. در دمای 1050 درجه سانتیگراد کار سنگین را می توان به راحتی انجام داد سپس یک روکش سبک به پایین اعمال می شود. پس از آهنگری، اساساً آنیلینگ توصیه می شود تا تنش های ناشی از فرآیند آهنگری کاهش یابد.

ماشینکاری گریدها

لوله های گرید 310/310S قابل ماشینکاری هستند و تنها مشکل سخت شدن کار است. لایه سخت کاری را با سرعت کم و همچنین ابزارهای تیز حذف می کند. می توان آن را روغن کاری کرد. می توان از ابزارهای سخت، ابزارهای سنگین و ماشینکاری قدرتمند استفاده کرد.

جوش نمرات

گرید 310/310S را می توان با الکترودها و همچنین فلزات پرکننده جوش داد. برخی از فرآیندهای جوشکاری که این گریدها به راحتی مناسب هستند عبارتند از GTAW، SAW، GMAW. برای سرویس خوردگی هیچ نیازی به گرمای پس و پیش گرما وجود ندارد.

لوله های فولادی ضد زنگ 316/316L

استیل گرید 316/316L اساساً یک نوع گرید استاندارد مولی است که از نظر اهمیت نسبت به انواع درجه 304 جایگاه دوم را دارد. مقاومت کلی بهتر در برابر خوردگی توسط مولیبدن ایجاد می شود، به ویژه مقاومت در برابر خوردگی شکاف و مقاومت حفره ای نیز در محیط های کلرید ارائه می شود.

درجه 316L به طور کلی به عنوان محتوای کم کربن استیل 316 شناخته می شود. در برابر حساسیت مصون است. به همین دلیل است که به طور گسترده در قطعات قابل جوش گیج سنگین استفاده می شود.

هیچ تفاوت قیمتی بین لوله های فولادی 316 و 316L وجود ندارد. چقرمگی عالی توسط ساختار آستنیتی ارائه می شود.

در مقایسه با فولادهای ضد زنگ نیکل-کروم، 316L بالاترین تنش را در برابر گسیختگی، خزش و استحکام کششی در دمای اوج ارائه می دهد.

خواص کلیدی

گرید 310/310S دارای ترکیب شیمیایی با عناصری مانند نیتروژن، مولیبدن، سیلیکون، فسفر، کروم و منگنز و همچنین کربن است.

خواص مکانیکی ازدیاد طول مناسب، استحکام تسلیم، سختی Rockwell B و استحکام کششی است. خواص فیزیکی چگالی مناسب، گرمای ویژه، هدایت حرارتی، مقاومت الکتریکی و مدول الاستیک است.

مقاومت در برابر خوردگی

محدوده های مختلف محیطی جوی ارائه می شود که در آنها محصول به خوبی کار می کند. در محیط کلرید داغ در معرض خوردگی شکافی و خوردگی حفره ای قرار می گیرد. این محصول در دمای 60 درجه سانتیگراد برای ترک خوردگی ناشی از استرس به خوبی کار می کند. در برابر آب آشامیدنی 1000 میلی گرم در لیتر در دمای محیط مقاوم است.

316 به عنوان “SS درجه دریایی” در نظر گرفته می شود، اما در برابر آب گرم دریا اصلا مقاوم نیست. در محیط های دریایی، این محصول دارای خوردگی سطحی است. این محصول خاص دارای سطح ناهموار و روکش شکافی است.

مقاومت در برابر حرارت

در سرویس های متناوب، محصول دارای مقاومت اکسیداسیون خوبی است. در دمای 925 درجه سانتیگراد در سرویس مداوم به خوبی کار می کند. درجه 316 در دمای 425-860 درجه سانتیگراد به خوبی کار می کند و استفاده از آن در خوردگی آبی توصیه نمی شود. نسبت به بارش کاربید، درجه 316L مقاومت بیشتری نشان می دهد. در دمای اوج استحکام بالاتری دارد و دمای اعمال فشار بیش از 500 درجه سانتیگراد را نشان می دهد.

حرارت درمانی

این می تواند در درمان محلول کار کند. می توان آن را در دمای 1010-1120 درجه سانتی گراد گرم کرد و می توان آن را به سرعت خنک کرد.

جوشکاری

تمام گریدهای استاندارد را می توان با استفاده از روش های مقاومتی و همجوشی استاندارد جوش داد. می توان آن را با فلزات پرکننده و همچنین بدون آن جوش داد. گرید 316 برای مقاومت در برابر خوردگی نیاز به جوشکاری پس از جوش دارد، اما نیازی به آنیل کردن پس از جوش نیست.

از طریق روش های جوشکاری اکسی استیلن قابل جوش نیست.

ماشینکاری

اگر ماشینکاری انجام شود، 316L SS بسیار عالی عمل می کند. برای نرخ تغذیه ثابت و سرعت پایین 316 لیتر توصیه می شود.

ماشینکاری 316 به دلیل محتوای کربن کم بسیار ساده تر است.

کار سرد و گرم

می توان آن را با تکنیک های داغ کار کرد. محدوده دمایی 1150-1260 درجه سانتیگراد برای دمای کار گرم مناسب است. برخی از عملیات رایج کاری در 316L عبارتند از کشیدن، مهر زنی، برش. آنیل پس از کار به راحتی از طریق حذف استرس داخلی انجام می شود.

سخت شدن و همچنین سخت کاری

برای عملیات حرارتی، 316L به هیچ وجه سخت نمی شود. فقط می توان آن را با کار سرد سخت کرد تا استحکام را افزایش دهد.
گرید 316/316L به خوبی در کاربردهای معماری، کاربردهای دریایی و داروسازی استفاده می شود.

لوله های فولادی ضد زنگ 317/317L

درجه 317 استنلس استیل به طور کلی به عنوان فولادهای فوق آلیاژی شناخته می شود. این محصول حاوی حدود 4 تا 30 درصد کروم است. آنها را می توان به راحتی به فولادهای فریتی، مارتنزیتی، آستنیتی بر اساس ساختار کریستالی طبقه بندی کرد.

درجه 317 در مقایسه با سایر فولادهای ضد زنگ سخت تر است. استفاده از تراشه شکن برای ماشینکاری درجه توصیه می شود. تغذیه مداوم سختی را کاهش می دهد به همین دلیل از سرعت کم استفاده می شود.

لوله های فولادی گرید 317 همگی از طریق روش های مقاومتی و همجوشی قابل جوش هستند. برای این آلیاژ خاص، اکسی استیلن استفاده نمی شود. برای به دست آوردن نتایج خوب، از فلز پرکننده 317L یا AWS E/ER317 استفاده می شود.

درجه 317 را می توان از طریق روش های معمولی که برای کار گرم استفاده می شود، گرم کرد. در دمای 1149-1260 درجه سانتیگراد یا 2100-2300 درجه فارنهایت، می توان آن را گرم کرد اما در دمای زیر 927 درجه سانتیگراد نباید گرم شود.

کار سرد با موفقیت از طریق سربندی، برش، کشیدن و مهر زنی انجام می شود. کاهش استرس را می توان از طریق آنیل به دست آورد.

در دمای 1850-2050 درجه فارنهایت، بازپخت با سرد کردن انجام می شود. درجه 317 به عملیات حرارتی پاسخ نمی دهد. با این حال، می توان آن را سرد کار کرد.

برخی از کاربردهایی که گرید 317 در آنها استفاده می شود منسوجات، تجهیزات شیمیایی و کاغذ خمیری است.

درجه 317 لوله های فولادی ضد زنگ 317L در مقایسه با لوله های درجه 317 اساساً لوله هایی با محتوای کربن کم هستند. این گرید دارای مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالایی است و حتی به دلیل محتوای کربن کم می تواند جوشکاری قوی ایجاد کند.

دارای ترکیب شیمیایی به نسبت مشخص با عناصری مانند سیلیکون، گوگرد، منگنز، کروم، آهن، مولیبدن، کربن و فسفر است.

خواص مکانیکی که کمک زیادی به لوله ها می کند و عبارتند از: نسبت سم، استحکام کششی، استحکام تسلیم، ازدیاد طول در هنگام شکست و سختی.

فرایند ساخت

فرآیند تولید 317L به تغذیه ثابت و سرعت کم نیاز دارد تا تمایل به سخت شدن کار کاهش یابد. فولاد به طور کلی در مقایسه با درجه 304 سخت تر است. این فولاد با تراشه رشته ای بلند موجود است. از تراشه شکن استفاده می کند. جوشکاری از طریق مقاومت و همجوشی معمولی توصیه می شود. از جوشکاری اکسی استیلن باید اجتناب شود.

یکی دیگر از مواردی که می توان انجام داد کار گرم معمولی است. این محصول در محدوده دمایی 1149-1260 درجه سانتیگراد یا 2100-2300 درجه فارنهایت گرم می شود. توصیه می شود آن را زیر 927 درجه سانتیگراد یا 1700 درجه گرم نکنید.

با گرید 317L نقشه کشی، هدینگ، مهر زنی و برش امکان پذیر است و رفع تنش های داخلی از طریق آنیلینگ پس از کار انجام می شود. در دمای 1010-1121 درجه سانتیگراد یا 1850-2050 درجه فارنهایت، بازپخت انجام می شود که سپس از طریق خنک سازی سریع انجام می شود.

با این حال، گرید 317L هیچ پاسخی نسبت به عملیات حرارتی نشان نمی دهد.

برخی از کاربردهای گرید 317 SS عبارتند از: نیروگاه های هسته ای، تجهیزات فرآیند پتروشیمی و کندانسورها در فسیل.

عناصر موجود در گرید 317/317L عبارتند از Fe، Cr، Mo، P، S، C و Ni. گرید 317L دارای خواص مکانیکی است که جزئیات مربوط به نسبت پوسون استحکام کششی را نشان می دهد. سختی، مدول الاستیسیته، استحکام تسلیم و ازدیاد طول در هنگام شکست.

317L مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی برای طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مانند محیط های اسیدی کلرید نشان می دهد. همچنین در 120 درجه فارنهایت نسبت به غلظت سولفوریک مقاوم است. این گرید به دلیل کربن کم و محتوای مولیبدن بیشتر، به راحتی برای جوشکاری استفاده می شود. دارای خواص جوش پذیری خوب و شکل پذیری خوب است.

لوله استیل 321/321H

استیل گرید 321 اساساً یک فولاد 18/8 آستنیتی تثبیت شده با افزودن تیتانیوم یا نیوبیم است. آنها نسبت به خوردگی بین دانه ای در هنگام گرم شدن حساس نیستند، به همین دلیل در محدوده 425-850 درجه سانتیگراد استفاده می شوند. درجه 321 مهمترین گزینه برای کاربردهایی است که به محدوده دمایی نزدیک به 900 درجه سانتیگراد نیاز دارند، با ترکیبی مقاوم در برابر پوسته پوسته شدن، استحکام بالا. و همچنین پایداری فاز در برابر خوردگی آبی.

یکی از نسخه های اصلاح شده 321 به عنوان 321H نامیده می شود که دارای محتوای کربن بالاتری است تا مقاومت دمایی بهبود یافته و افزایش یافته را ارائه دهد. محدودیتی که 321 دارد این است که محتوای تیتانیوم نمی تواند قوس دمای بالاتر را منتقل کند. این همان چیزی است که باعث می شود برای جوشکاری توصیه نشود.

مانند سایر گریدها، 321 نیز ویژگی‌های جوشکاری و شکل‌دهی عالی را ارائه می‌دهد که به آسانی رول یا ترمز می‌شوند. همچنین ویژگی های جوشکاری عالی را نشان می دهد. برای این نوع درجه، روش آنیل پس از جوش مورد نیاز نیست. آنها چقرمگی عالی در دمای برودتی نشان می دهند.

برای کاربردهای تزئینی، لوله های فولادی درجه 321 به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا به خوبی صیقل داده نمی شوند.

خواص کلیدی

ترکیب معمولی درجه 321 S، Cr، Si، Mn، C، N و Ni است. خواص مکانیکی گرید 321 حاوی مقدار مناسبی از استحکام کششی، سختی، کشیدگی و استحکام تسلیم است. خواص فیزیکی ممکن است شامل گرمای ویژه مشخص شده، مقاومت الکتریکی، ضریب میانگین انبساط و چگالی باشد.

مقاومت در برابر خوردگی – اگر در شرایط آنیل شده جوش داده شود، این درجه برتر است، اما برای فرآیند آنیل پس از جوش توصیه نمی شود. در دمای 425-900 درجه سانتیگراد، کاربرد صنعتی قابل انجام است. در دمای 60 درجه سانتیگراد، درجه می تواند در معرض خوردگی شکافی و خوردگی حفره ای و همچنین ترک خوردگی تنشی در محیط کلرید قرار گیرد.

مقاومت حرارتی- در سرویس متناوب، مقاومت اکسیداسیون خوبی در دمای 900 درجه سانتیگراد ارائه می دهد در حالی که در سرویس مداوم دمای 925 درجه سانتیگراد است. حتی می تواند در دمای 425-900 درجه سانتیگراد در شرایط خورنده آبی عملکرد خوبی داشته باشد. استحکام گرمای بالاتر را می توان از طریق 321H بدست آورد که به ویژه برای دمای بالاتر در کاربردهای ساختاری استفاده می شود.

درجه 321H

استنلس استیل درجه 321H یک فولاد آستنیتی هدفمند است که در برابر بارش کاربید تثبیت می شود. این درجه مخصوصاً طوری طراحی شده است که در محدوده دمایی 427-816 درجه سانتیگراد یا 800-1500 درجه فارنهایت کار کند. این درجه کاملاً غیر مغناطیسی است و می توان آن را به راحتی از طریق کار سرد سخت کرد. در ترکیب آلیاژ تیتانیوم اضافه می شود تا از بارش کروم مرزی جلوگیری کند و همچنین احتمال خوردگی بین دانه ای را کاهش دهد.

لوله استیل 321h به خوبی در کاربردهای مختلفی مانند قطعات موتور جت، تجهیزات پردازش شیمیایی و منیفولدها و پشته های اگزوز هواپیما استفاده می شود.

هر دو 321/321H به دلیل خواص مکانیکی خوب برای خدمات دمای شدید مفید هستند. گریدها همچنین گسیختگی تنش و خواص خزش بالاتری را ارائه می دهند. می توان آن را برای قرار گرفتن در معرض خوردگی و حساسیت بین دانه ای در نظر گرفت.

شکل دهی سرد، فرم دهی گرم و همچنین ماشینکاری برای هر دو نوع درجه امکان پذیر است. عملیاتی مانند چرخش با سرعت بالا، برش با سرعت بالا و حفاری با سرعت بالا امکان پذیر است. تست های مختلفی بر روی لوله ها انجام می شود تا محصولی با کیفیت به مشتریان محترم ارائه شود.

لوله های فولادی ضد زنگ 347/347H

لوله‌های SS 347 از نظر ابعاد دقیق، بادوام و محکم هستند و از ویژگی‌های قابل توجهی مقاوم در برابر خوردگی در دسترس هستند. این لوله های فولادی 347 با استانداردهای بین المللی و همچنین ملی تولید شد. گرید 347 همچنین مقاومت قابل اعتمادی در برابر حساسیت نسبت به دمای بالاتر ارائه می دهد.

لوله های فولادی زنگ نزن 347 در گریدهای فولاد زنگ نزن آستنیتی با کلمبیوم و تانتالیوم هستند که در ایجاد مقاومت بین دانه ای برجسته در برابر خوردگی نقش دارند. حداکثر درصد ترکیب شیمیایی در گرید 347 عبارتند از: فسفر (0.045)، مولیبدن (0.50)، کربن (0.08)، منگنز (2)، کروم (19)، گوگرد (0.03) و مس (0.50).

لوله های فولادی 347 دارای قابلیت شکل دهی و جوشکاری برتر می باشند. گرید 347 اغلب در پالایشگاه های نفت، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، تولیدات جوشی و تولید برق استفاده می شود. به طور معمول 347 لوله ضد زنگ در اتصالات توسعه، واشر سر، قطعات ماشین موشک استفاده می شود. اضافه شدن کلمبیوم به لوله های درجه 347 قدرت خوبی ارائه می دهد تا بتواند با هوازدگی مقابله کند.

لوله های گرید در اشکال مربع، گرد، مستطیل و بیضی ارائه می شوند. همچنین در گزینه سفارشی برای مشتریان محترم یا جهانی ارائه می شود. برنامه آن ممکن است SCH20، SCH60، SCH80، SCH160، SCH40، SCH30 باشد. این فرم ممکن است لوله های ساخته شده، جوش داده شده، LSAW یا لوله های بدون درز باشد. طول ممکن است دو برابر تصادفی، تک تصادفی و طول برش باشد. انتهای لوله ها ممکن است آج دار، اریب دار یا صاف باشد.

درجه 347H

لوله های درجه 347H ss اساساً از نوع استنلس استیل معمولی هستند که شبیه ویژگی های 321,304, 316 هستند و می توان از آن در دماهای بالا به خوبی استفاده کرد. درست مانند استنلس استیل 347H نیز کیفیت جوشکاری و شکل دهی عالی به دلیل افزودن تانتالیوم و کلمبیوم برای خوردگی بین دانه ای استثنایی را نشان می دهد.

آلیاژ 347H همچنین دارای انواع کربن بالاتری است که آن را قادر می سازد مقاومت در برابر خزش را در محدوده دمایی 537 درجه سانتی گراد برای استحکام بالاتر ارائه دهد. استنلس استیل درجه 347H مقاومت در برابر خوردگی را برای محیط های اکسید کننده قوی بهبود بخشیده است. گرید اساساً در شرایط آنیل غیر مغناطیسی است و می توان آن را از طریق کار سرد سخت کرد.

استنلس استیل 347/347h اساساً محبوب است زیرا در اجزای موتور هواپیما، پالایشگاه‌های نفت، مبدل‌های حرارتی و کاربردهای حرارت بالا استفاده می‌شود.

لوله های فولادی ضد زنگ 347 و 347H به دو شکل جوشی و بدون درز در اندازه های NB و OD موجود هستند.

قطر خارجی می تواند 6.00 میلی متر OD – 250 میلی متر OD باشد، می توان آن را تا 12 اینچ NB سفارشی کرد. ضخامت آن از 0.3 میلی متر تا 50 میلی متر است. در غیر این صورت، می تواند SCH XXS، SCH 160، SCH 80، SCH 10، SCH XS باشد. گرید ممکن است دارای انواع جوش، CDW، ساخته شده و بدون درز باشد. فرم ها ممکن است مستطیل شکل، مربع، گرد، “U” شکل، و یا لوله های کلاف.

طول می تواند طول مورد نیاز، تصادفی دوگانه و تصادفی تک باشد. انتهای آن به صورت اریب، آجدار و صاف است. محافظ انتهایی را می توان در کلاهک های پلاستیکی انجام داد. دارای پایان بیرونی به عنوان شماره 8، و نه. 1. شرایط تحویل می تواند سرد کشیده، بازپخت و همچنین ترشی یا جلا داده شود.

گزارش تست بازرسی درجه 347/347H شامل گزارش های بازرسی بصری، گزارش های شیمیایی، گواهینامه آزمایش آسیاب، بازرسی شخص ثالث و گزارش های آزمایش مخرب است.

شناسایی کامل لوله ها را می توان بر اساس اندازه اسمی لوله، درجه، برنامه، مشخصات، درجه، شماره حرارت، روش سازنده و نام سازنده خلاصه کرد.

لوله استیل 904L

لوله های فولادی ضد زنگ درجه 904L به طور کلی فولاد آستنیتی تثبیت نشده است که حاوی کربن کم است. فولاد با آلیاژ بالا وقتی به مس اضافه می شود به افزایش مقاومت اسیدهای قوی مانند اسیدهای سولفوریک کمک می کند. لوله استیل درجه 904L دارای خوردگی شکاف و ترک خوردگی تنشی است. به طور کلی غیر مغناطیسی است که چقرمگی، شکل پذیری عالی و جوش پذیری را ارائه می دهد.

گرید 904L به طور کلی دارای مقدار باورنکردنی مواد گران قیمت مانند نیکل و مولیبدن است. در حال حاضر، اکثر برنامه ها از لوله های ss درجه 904L استفاده می کنند که جایگزین استنلس استیل دوبلکس می شوند.

مقاومت در برابر خوردگی

درجه 904L SS مقاومت بسیار خوبی در برابر حمله کلرید و آب گرم دریا نشان می دهد. ترک خوردگی تنشی به دلیل وجود ترکیب بالاتر نیکل ارائه می شود. علاوه بر این، افزودن مس به گریدها به ایجاد مقاومت در برابر عوامل کاهنده و اسید سولفوریک در شرایط ملایم و تهاجمی کمک می کند.

لوله گرید 904L دارای مقاومت خوردگی متوسط بین گریدهای آستنیتی استاندارد و گریدهای فوق آستنیتی همراه با محتوای 6 درصد مولی است. این گرید خاص در برابر اسیدهایی مانند اسیدهای نیتریک مقاومت کمتری دارد. به دنبال کار سرد، این گریدهای فولادی باید محلول شوند تا حداکثر خوردگی تنش در محیط بحرانی حاصل شود.

مقاومت در برابر حرارت

گرید 904L مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارد. با این حال، پایداری سازه در دمای بالای 400 درجه سانتیگراد فرو می ریزد.

حرارت درمانی

درجه در دمای 1090-1175 درجه سانتیگراد عملیات حرارتی می شود و سپس سرد شدن سریع انجام می شود. برای سخت شدن گریدها، گرید تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد.

جوشکاری

گرید 904L با استفاده از روش های مرسوم یا سنتی جوش داده می شود. این نوع درجه به هیچ وجه به عملیات حرارتی پس از جوش و همچنین عملیات حرارتی قبل از جوش نیاز ندارد. می توان آن را به سمت ترک گرم تحت جوش های محدود ارائه کرد. درجه را می توان طبق AS 1554.6 استفاده کرد.

ساخته و تولید لوله استیل 904L

استنلس استیل درجه 904L دارای خلوص بالاتر فولاد با گوگرد در محتوای کم است. با استفاده از روش های استاندارد می توان گرید را ماشین کاری کرد. می توان آن را در شرایط سرد خم کرد، اگرچه در بیشتر موارد نمی توان آنیل کردن بعدی را درخواست کرد. ساخت در خوردگی شدید تنش انجام می شود یا انجام می شود.

  • ویژگی های لوله های 904L؛ لوله های فولادی 904L مقاومت در برابر خوردگی شکاف و خوردگی حفره ای را نشان می دهند. لوله های فولادی 904L همچنین دارای ترک خوردگی تنشی هستند. دارای حداکثر دمای سرویس در 450 درجه سانتیگراد است. در مقابل خوردگی بین دانه ای نیز می توان مقاومت خوبی ارائه داد. لوله تیپ 904L قابلیت جوش و شکل پذیری دارد. این نوع درجه از مقاومت اکسیداسیون خوبی برخوردار است و ساختار آن در دمای بالای 400 درجه سانتیگراد پایداری می کند.
  • کاربردهای آن؛ گرید 904L دارای کاربردهای مختلفی مانند قابلیت پردازش خانگی و همچنین کاربرد صنعتی است. این ماده به خوبی در کارخانه های شستشوی گاز، قطعات پالایشگاه نفت، صنایع پردازش کاغذ و خمیر کاغذ استفاده می شود.
  • در مشخصات، ابعاد، استانداردها، اندازه لوله، انواع، شکل و انتهای مختلف ارائه می شود. مانند لوله های دیگر، انواع لوله های LSAW، لوله های جوشی، ساخته شده و EFW هستند. انتهای آن صاف یا اریب دار است. لوله های کویل دار، لوله های مستطیلی، لوله های گرد، لوله های مربعی و لوله های هیدرولیک هستند. تست شده و سپس با نهایت دقت بسته بندی می شود.

قیمت لوله استنلس استیل

تولید کننده و تامین کننده برتر انواع لوله های فولادی ضد زنگ را در لوله های جوشی و بدون درز ارائه می دهد که شامل لوله های بدون درز سرد و بدون درز است. لوله های استنلس استیل پیشنهادی ترین لوله های 304، 316، 309، 321، 317، 304L، 321H و 347 می باشد.

قیمت لوله استیل بر اساس طول، استاندارد، مشخصات، نوع، فرم و پرداخت تعیین می شود.

سوالات متداول درباره لوله استیل

چه چیزی لوله استیل را ضد زنگ واقعی می کند؟

استنلس استیل حاوی حدود 10.5٪ کروم است. سپس این کروم با اکسیژن موجود در هوا یا اطراف واکنش نشان می دهد و لایه ای به نام لایه کروم اکسید تشکیل می دهد که نامرئی است هر چند قوی است تا از اکسیژن بیشتر محافظت کند. سطوح بالاتر کروم و همچنین افزودن عناصر آلیاژی مانند مولیبدن و نیکل باعث بهبود لایه سطحی می شود. این همان چیزی است که مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد.

چه چیزی باعث تفاوت بین استنلس استیل 18/10 و 18/8 می شود؟

اولین عنصر موجود در استنلس استیل، کروم است، یعنی کروم 18 درصد. دومین عنصر موجود در استنلس استیل به وفور نیکل است، یعنی حدود 8 درصد نیکل، بنابراین، همانطور که به استنلس استیل 18/8 داده شده است. هنگامی که ترکیب بالاتر است، ماده دارای مقاومت در برابر خوردگی بالاتری است. هر دو 18/10 و 18/8 حاوی نیکل هستند و به سری 300 تعلق دارند. سری 400 خاصیت مقاومت در برابر خوردگی را نشان نمی دهد و مغناطیسی است اما سری 300 غیر مغناطیسی است.

آیا ممکن است لوله استیل زنگ بزند؟

استنلس استیل هرگز زنگ نمی زند، فولاد معمولی اکسید قرمز روی سطح لوله می گیرد. زنگ قرمز به دلیل ذرات آهن است که روی سطح استنلس استیل آلوده می شود. مربی می تواند محلول 2% اسید هیدروفلوئوریک و 10% اسید نیتریک را در دمای اتاق امتحان کند. اکنون منطقه باید شسته شود.

آیا تفاوتی بین لوله استیل 316 و 304 وجود دارد؟

لوله استنلس استیل 304 دارای 18٪ کروم و همچنین 8٪ نیکل است. استنلس استیل 316 حاوی 10 درصد نیکل، 16 درصد کروم و 2 درصد مولیبدن است. به منظور کمک به خوردگی مولیبدن به آن اضافه می شود.

استنلس استیل چقدر مغناطیسی است؟

چندین یا انواع مختلف استنلس استیل ارائه می شود. سری های متعلق به 300 که حاوی نیکل هستند کاملا غیر مغناطیسی هستند. در حالی که سری 400 مغناطیسی هستند زیرا حاوی نیکل نیستند بلکه کروم دارند.

«انفعال» چیست؟

هنگامی که محتوای کروم از حدود 10 ½٪ بیشتر شود، لایه ای از اکسید کروم تشکیل می شود که از انتشار اکسیژن در سطح محافظت می کند و می توان یک نتیجه “غیرفعال” به دست آورد. اکسیداسیون در برابر مقاومت یا خوردگی را نشان می دهد. هنگامی که 10٪ اسید نیتریک و 2٪ اسید هیدروفلوئوریک غوطه ور می شود، لایه اکسید غیرفعال ایجاد می شود.

آیا جوشکاری استنلس استیل امکان پذیر است؟

آره. استنلس استیل مختلف موجود از ما قابل جوش است. روش جوشکاری ممکن است در مقایسه با سایر فلزات کربن متفاوت باشد. ضد زنگ را می توان با استفاده از الکترود یا میله پرکننده جوش داد.

آیا می توان استنلس استیل را “سخت کرد” کرد؟

آره. استنلس استیل با سری 300 به راحتی “سخت می شود” اما نمی تواند “سخت کاری” باشد. به همین دلیل است که مواد از طریق گیج‌های سبک‌تر، سرد کار می‌شوند، و نورد سرد به پایین یا «کشیدن» از طریق قالب یا عملیات تغییر شکل می‌گیرد. سری 400 شامل دو نوع اصلی استنلس استیل است. یکی به عنوان “فریتی که دارای 430، 409 و 439 است که می تواند با هدایت گرما سخت شود، شناخته می شود. سری دیگر به عنوان “مارتنزیتی” شناخته می شود که دارای 403، 420 و 410 به عنوان درجه های پایه است.

تعیین “L” در یک نمره لوله استیل به چه معناست؟

حرف L بعد از یک درجه خاص مانند 904L به این معنی است که میزان کربن موجود در مواد به حداکثر 0.03٪ محدود شده است. سطح نرمال حداکثر 0.08٪ است در حالی که حداکثر 0.15٪ است. هنگامی که جوشکاری انجام می شود، از سطح کربن کمتری استفاده می شود، این کمک به محافظت از کروم در برابر تخلیه می کند.

منظور از محتوای بازیافت استنلس استیل چیست؟

بله، بازیافت استنلس استیل 100٪ امکان پذیر است. استنلس استیل را می توان به راحتی دوباره ذوب کرد تا استنلس استیل جدید تشکیل شود. استنلس استیل بازیافتی می تواند برای تشکیل استنلس استیل جدید بین 65-80٪ استفاده شود.

منظور از “شرایط آنیل” چیست؟

معمولاً در شرایطی مانند شرایط “آنیل” استنلس استیل فروخته می شود. سری استنلس استیل 300 به هیچ وجه از طریق عملیات حرارتی سخت نمی شود، اما فقط از طریق کار سرد می تواند سخت شود. عملیات حرارتی کار سرد را حذف می کند که به طور خودکار شرایط نرم را بازیابی می کند.

منظور از اصطلاح CRES چیست؟

CRES مخفف فولاد مقاوم در برابر خوردگی است و به استنلس استیل اختصاص دارد.

آیا می توان از استنلس استیل در دمای بسیار بالا و پایین استفاده کرد؟

بله، امکان استفاده از استنلس استیل در دمای پایین و همچنین بالا وجود دارد. همچنین می توان از آن در دمای 1800 درجه فارنهایت تا دمای نیتروژن مایع استفاده کرد.

منظور از مشخصات AISI برای لوله استیل چیست؟

AISI مخفف مؤسسه آهن و فولاد آمریکایی است که از سری سیستم های اعداد 300 و 400 منشا گرفته است. این با تجزیه و تحلیل شیمیایی، خواص فیزیکی، و فهرست خواص مکانیکی برای درجه فردی منتشر شده است. بیشترین مشخصات در ASTM یا جامعه آمریکایی برای آزمایش مواد از جمله لوله استیل است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا