استیلسیم مفتول

تفاوت سیم بکسل گالوانیزه و استیل

سیم بکسل در هر دو جنس استیل و فولاد گالوانیزه موجود است و ما در این مطلب تصمیم به بررسی تفاوت سیم بکسل استیل و گالوانیزه گرفته‌ایم.
سیم بکسل استیل و فولادی گالوانیزه برای کاربردهای مختلف صنعتی از جمله دکل زنی، بالابر، تاسیسات، پروژه های دریایی و زیربنایی استفاده می شود و می توان از آن در داخل و اطراف املاک تجاری و خانگی استفاده کرد.
این راهنمای سیم بکسل به شما کمک می کند قبل از خرید طناب سیمی بکسل استیل یا سیم طناب فولادی گالوانیزه تصمیمی آگاهانه بگیرید.
سیم بکسل فولادی اگرچه از نظر ظاهری ساده است، یک وسیله مکانیکی پیچیده است که بلند کردن، جابجایی یا تحمل بار را ساده می کند. طناب های سیمی در ترکیبات مختلف برای اهداف مختلف موجود هستند. به عنوان مثال، سیم طناب می تواند سفت، انعطاف پذیر، محدود کننده چرخش باشد و دارای ویژگی هایی باشد که خوردگی، سایش و خرد شدن را محدود می کند. به طور خاص، معمول است که طناب سیم از فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه ساخته شود.

سیم بکسل فولادی گالوانیزه چیست؟

سیم بکسل فولادی گالوانیزه چیست؟
سیم بکسل گالوانیزه آهنی

سیم بکسل گالوانیزه یک بکسل تحریر فولادی با لایه ای از روی است که به جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی بکسل ها کمک می کند. این سیم بکسل ها عمدتاً برای ساخت و ساز در مکان های مرطوب مناسب هستند، از رسوب گرد و غبار در فولاد داخلی جلوگیری می کنند.

سیم بکسل های گالوانیزه نباید در داخل یا اطراف آب شور دریا و یا در ارتباط با مواد غذایی یا محصولات شیمیایی استفاده شوند.

سیم بکسل استیل چیست؟

سیم بکسل استیل چیست؟
سیم بکسل استیل ضد سایش

سیم های استیل در صنایع صنعتی و تجاری بسیار رایج هستند و درجه حفاظت مناسبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی ارائه می دهند. اغلب در کاربردهای داخلی استفاده می شود، فولاد ضد زنگ در فضای باز مانند استفاده در فضای داخلی خوب عمل نمی کند.

تفاوت سیم بکسل استیل و گالوانیزه از نظر قیمت، دوام، قدرت، استحکام و کاربرد

در زیر به بررسی فرق و تفاوت این دو نوع طناب فولادی از جهات مختلف مانند قیمت و هزینه، کاربرد و موارد استفاده، دوام و قدرت و استحکام خواهیم پرداخت و خواهیم دید کدام بهتر است. تصمیم با شماست که کدام را انتخاب کنید.

بررسی قدرت و استحکام سیم بکسل استیل و گالوانیزه

سیم بکسل گالوانیزه به اندازه یک سیم بکسل استیل قوی نیست.

 مقایسه دوام و ماندگاری سیم بکسل استیل و گالوانیزه

با گذشت زمان، پوشش های سیم بکسل گالوانیزه از بین می روند، اما ممکن است همچنان در برابر مواد شیمیایی یا زنگ زدگی مقاوم باشند. سیم بکسل استیل در برابر خوردگی یا مواد شیمیایی خشن بسیار مقاوم است.

تفاوت روش ساخت و تولید سیم بکسل استیل و گالوانیزه

سیم بکسل استیل با استفاده از آلیاژ استاندارد مورد استفاده در بکسل ها یا کابل ها ساخته می شود، در حالی که سیم بکسل های گالوانیزه سیم های فولادی هستند که فرآیند گالوانیزه شدن را طی کرده اند.

مقایسه تفاوت قیمت سیم بکسل گالوانیزه و استیل؛ کدام ارزانتر است؟

مقایسه تفاوت قیمت سیم بکسل گالوانیزه و استیل؛ کدام ارزانتر است؟
سیم بکسل استیل گرانتر از گالوانیزه است ولی دوام و استحکام بیشتری دارد.

قیمت هر دو نوع بکسل تقریباً یکسان است، با این حال، سیم بکسل استیل اغلب کمی گرانتر از سیم های گالوانیزه است.

فرق کاربرد سیم بکسل گالوانیزه آهنی و استیل

سیم بکسل های گالوانیزه برای مکان های دریایی و ساخت و سازهای اطراف آنها مناسب است. اشیاء یا سازه های اطراف این مکان ها همیشه در معرض رطوبت و رطوبت هستند.

سیم بکسل های استیل در صنایع مختلف از جمله تجاری، تولیدی و غیره استفاده می شود.

مزایای سیم بکسل و طناب گالوانیزه آهنی

  • قیمت و هزینه سیم بکسل های گالوانیزه فولادی ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند.
  • استفاده یا نصب سیم بکسل آهنی گالوانیزه آسان است و همچنین نسبت به سایر انواع بکسل نیاز به نگهداری کمتری دارد.
  • کار با سیم بکسل های گالوانیزه آسان است، زیرا می توان آنها را به راحتی تغییر شکل داد.
  • سیم بکسل های گالوانیزه در مقایسه با سیم بکسل های استیل وزن کمتری دارند.

مزایای سیم بکسل استیل فولادی

  • سیم بکسل های استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند و اغلب بالاتر از بسیاری از انواع بکسل های دیگر با آلیاژهای پایین تر هستند.
  • سیم بکسل های استیل می توانند حتی در محیط های سخت با قلیایی، کلر و غیره بادوام بمانند.
  • سیم بکسل های استیل آنقدر قوی هستند که می توانند حتی در گرم ترین و سردترین دماها مقاومت کنند و برای تنظیمات برودتی مناسب هستند.
  • سیم بکسل های استیل حتی با یک لایه روکش بادوام هستند و طول عمر آنها چندین سال خواهد بود.
  • سیم بکسل های استیل نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و نگهداری آنها را آسان تر می کند. همچنین قابل بازیافت است.
  • سیم بکسل های استیل بسیار منعطف هستند و شما به راحتی می توانید با استفاده از ماشین آلاتی مانند پرس هیدرولیک، چرخاندن دستی و غیره آنها را مطابق با کاربرد و نیاز خود شکل دهید.

کدام نوع سیم بکسل بهتر است؟

سیم بکسل استیل یک راه حل مقرون به صرفه است که در طیف وسیعی از کاربردها کار می کند، در برابر رطوبت شور غیرقابل نفوذ است و از کابل فولادی گالوانیزه قوی تر است. اما سیم طناب فولادی گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم است، مگر زمانی که نمک وجود داشته باشد و تماس با خود را به مراتب بهتر از کابل فولادی استیل ضد زنگ تحمل کند.
مهم است به خاطر داشته باشید که از آنجایی که هر برنامه نیازهای منحصر به فردی دارد، بررسی تفاوت سیم بکسل استیل و گالوانیزه و مقایسه فرق ویژگی آنها، دستورالعمل های کلی هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا