فنس توریتوری فلزی

فنس توری فلزی چیست؛ کاربرد، مزایا و معایب

وقتی صحبت از فنس توری فلزی به میان می‌آید اولین هدفی که در ذهن ما برای آن شکل می‌گیرد ایجاد امنیت و حفاظت از حریم شخصی است. حفاظت از باغ، زمین کشاورزی، محوطه‌های کارگاهی و حتی دیوار حیاط خانه  ما، جزء اولویت‌های اصلی ماست. اولین و ساده‌ترین قدم برایحفاظت، ایجاد حریم خصوصی و ایجاد مانع در برابر ورود افراد، حیوانات و غیره حصارکشی با استفاده از فنس توری فلزی است. توری فنس فلزی که با اسامی فنس باغی، توری حصاری، فنس آهنی نیز شهرت دارد در جنس گالوانیزه، آهنی سیاه و روکشدار پی‌وی‌سی(PVC) و با سایز و اندازه چشمه‌های مختلف و البته با قطر سیم مفتول‌های متنوع تولید شده و در بازار  صنایع فولاد و توری مفتولی خرید و فروش می‌گردد.

فنس توری فلزی چیست؟

فنس توری فلزی چیست؟
انواع فنس آهنی گالوانیزه و PVC روکشدار

فنس توری نوعی توری فلزی بافته شده از سیم مشبک است که به شکل زیگزاگ خم شده است به طوری که از دو طرف با سیم قلاب می شود. حلقه زنجیر به صورت عمودی اجرا می شود و یک الگوی مشبک با چشمه‌های مربع یا لوزی شکل را تشکیل می دهد.

فنس توری آهنی معمولاً دوام و عملکرد خود را درفنس‌کشی محیط های تجاری(کارگاه‌ای عمرانی و ساختمانی) و مسکونی(به عنوان دیوار حیاط) ارائه می دهند، اما همچنین می توانند بهترین انتخاب برای حصارکشی دور پارکها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی باشند.

اگرچه فنس دور باغ و زمین تاریخچه طولانی دارد، اما امروزه به اندازه سال 1855 که بیشاپ و بارنارد اولین حق ثبت اختراع را برای توری فلزی فنس ایجاد کردند، محبوب هستند. ازآن زمان تاکنون چیزهای زیادی در مورد توری فنس فلزی تغییر کرده است، اما حفاظت قابل اعتماد آنها، صرفاً بهبود یافته است.

مزایا و نکات مثبت استفاده فنس توری فلزی

مزایا و نکات مثبت استفاده فنس توری فلزی
حصارکشی با فنس فلزی دور زمین کشاورزی

اگر به دنبال حصارکشی محوطه شخصی خود هستید، بد نیست با برخی از مزایای استفاده تور فنس آشنا شوید:

  1. نصب راحت و اجرای آسان فنس کشی؛ به حصاری نیاز دارید که آسان و سریع نصب شود؟ توری فنس باغ  را می توان سریعتر از سایر انواع توری فلزی ها و با کسری از هزینه نصب کرد.
  2. مقرون به صرفه بودن و قیمت ارزان فنس توری؛ به مانند هر محصول فلزی، قیمت فنس فلزی نیز اغلب در تصمیم خرید ما نقش مهمی دارد. توری فنس فلزی یکی از کم هزینه ترین و ارزان‌ترین نوع حصارکشی برای نصب در ملک شماست. حتی با بودجه محدود، فنس توری  هرگز بیش از توان مالی شما هزینه ندارد.
  3. تنوع بالای محصول تور حصاری: توری آهنی فنس  را می توان بر اساس نیازهای خاص مشتری، از جمله ارتفاع های مختلف، اندازه چشمه و پوشش سیم مفتول فنس‌بافی، سفارشی‌سازی کرد. سفارشی سازی آسان فنس حصاری تضمین می کند که می توان از آن برای بسیاری از کاربردها استفاده کرد.
  4. قابلیت مشاهده: فنس توری آهنی 100٪ قابل مشاهده است. قابلیت دید یکی از بزرگترین مزایای آن است زیرا می‌توانید افرادی را ببینید که به محوطه شما نزدیک می‌شوند، یا در زمین کشاورزی و باغ‌ها مانع تابش نور خورشید نخواهند بود و به ظور کلی آزادی عمل بیشتری را نسبت به حصار سنتی به ارمغان می‌آورند.
  5. دوام: فنس آهنی ساخته شده از سیم فولادی گالوانیزه به هم پیوسته یکی از سخت ترین و بادوام ترین توری‌های فنس حصاری است. کمتر در معرض آسیب های ناشی از آب و هوا مانند خوردگی و زنگ‌زدگی است و مراقبت از آن پس از نصب آسان است.
  6. هزینه کم تعمیر و نگهداری: پس از نصب، فنس توری حصاری از خود مراقبت می کند. چه پوشش گالوانیزه، وینیل یا آلومینیومی را انتخاب کنید، زنگ نمی زند و آسیب نمی بیند.
  7. همه کاره: حصار فنس فلزی را مطابق با مشخصات خود طراحی کنید، خواه این حصار تا کمر باشد یا 20 فوت در هوا، با رویه سیم خاردار یا سایر تنظیمات سفارشی. شما تمام جنبه های طراحی فنس توری فلزی را کنترل می کنید.

معایب فنس حصاری فلزی

معایب فنس حصاری فلزی
فنس کشی دور حیاط و محوطه کارگاه ساختمانی

فنس باغی فلزی مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهد، اما یادگیری نکات منفی فنس نیز مهم است زیرا باید قبل از نصب از آنها آگاه بود. در میان قابل توجه ترین نکات منفی و معایب توری فلزی فنس باغی:

  • محافظت: فنس توری  برخلاف سایر سبک های توری فلزی، محافظت از یک دیوار محکم را ارائه نمی دهند. این باعث می شود ملک در معرض آسیب باد، آب و هوا باشد.
  • ارزش فروش مجدد و قیمت فنس توری دست دوم؛ انتظار نداشته باشید که قیمت فنس باغی دست دوم برای فروش مجدد خیلی پر ارزش باشند.
  • توری فنس فلزی به خوبی دیوار بتنی یا آجری حریم خصوصی را فراهم نمی کنند؛ این نوع حصار از آنجاییکه متخلخل است و دید را نمی‌پوشاند لذا حریم خصوصی را فراهم نمی کند. با این حال، در بسیاری از موارد، شرکت نصاب فنس کشی، تخته هایی را روی این نوع توری فلزی نصب می کند که می تواند به شما در بهبود حریم خصوصی کمک کند. همچنین می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی و کور کردن دید، پوشش گیاهی ضخیم را در کنار دیوار فنس‌کشی خود پرورش دهید.

موارد استفاده و کاربرد توری فنس باغی

موارد استفاده و کاربرد توری فنس باغی
فنس توری باغی به همراه پایه فنس فلزی

کاربردهای متعددی برای حصار فنس در اماکن مسکونی و تجاری وجود دارد. فنس باغی حصاری اغلب برای موارد زیر انتخاب می شود:

  • حاوی افراد/حیوانات: در مکان های مسکونی، فنس توری  اغلب به عنوان یک خط مرزی برای نگهداری حیوانات خانگی و بچه ها در یک منطقه مشخص عمل می کنند.
  • احساس امنیت: فنس توری چیزی را از دید پنهان نمی کند. این به کسب و کار و صاحبان خانه احساس امنیت و محافظت بیشتری از دارایی خود می دهد.
  • امنیت: چه ملک مسکونی باشد چه تجاری، توری فلزی های فنس متجاوزان را از ملک شما دور می کند. سیم خاردار بالای حصار یا سایر اقدامات امنیتی اضافی، امنیت بیشتری را به توری فلزی می افزاید.
  • زمین‌های ورزشی: پارک‌های بیسبال و سایر انواع زمین‌های ورزشی از فنس توری فلزی‌ برای مشخص کردن مرزهای بازیکنان، هواداران و استادیوم و همچنین برای افزایش ارتفاع به ورزشگاه استفاده می‌کنند تا توپ‌های ناخوشایند را در داخل نگه دارند.
  • مدارس: مدارس از توری فلزی های فنس باغی برای محافظت از زمین های بازی و سایر مناطق بیرونی استفاده می کنند.
  • مناطق با امنیت بالا: مناطق با امنیت بالا از ساختمان‌ها/امکانات خود با دستگاه‌های بسیاری محافظت می‌کنند، از جمله توری فنس باغی که به دور نگه داشتن متجاوزان و متجاوزان کمک می‌کند.

انواع فنس توری باغی چیست؟

با قیمتی متوسط، فنس باغ آهنی مانعی در اطراف ملک شما با انواع مختلفی از توری فلزی برای پاسخگویی به اکثر نیازها ایجاد می کند.

توری فنس گالوانیزه

این سبک فنس توری باغی بیشتر خواص را زینت می دهد. پوشش گالوانیزه که کاملاً از فلز ساخته شده است، هرگونه مشکل زنگ زدگی را حل می کند و حصاری بادوام تر و جذاب تر ایجاد می کند.

فنس با پوشش‌های پی وی سی/پلیمر

پوشش‌های پی وی سی و پلیمری گران‌تر از پوشش‌های گالوانیزه هستند اما سبک زیبایی‌شناختی بیشتری را ارائه می‌دهند. این نوع توری آهنی فنس در املاک مسکونی عالی عمل می کند.

فنس دیوار کشی

در فنس‌ دیوار کشی دور محوطه حیاط،  نواری همچون چوب به فنس توری از پیش ساخته شده یا روی حصار تازه ساخته شده اضافه می‌کند و به مالکان خانه و صاحبان مشاغل پوشش و حریم خصوصی بیشتری می‌دهد.

پوشش‌های رنگی

در رنگ‌های مختلف برای قرار دادن لیگ‌های ورزشی، مدارس و موارد دیگر موجود است، توری فنس باغی با پوشش رنگی هنگام نصب بر روی یک ملک، سبک جذاب‌تری می‌دهند. سبز، آبی و قرمز از جمله انتخاب های رنگی هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا