توری مش جوشیتوری فلزیمیلگرد

شبکه میلگرد فولادی یا توری مش جوشی؛ کدام بهتر است

مزایا و معایب استفاده از مش پیش جوش و میلگرد در بتن مسلح

پیمانکاران در زمان تقویت بتن چند گزینه از جمله آرماتوربندی با میلگرد یا توری مش آجدار و ساده دارند. با این حال، تلاش برای تصمیم گیری و انتخاب در مورد اینکه کدام یک بهترین گزینه است، می تواند سوال پیمانکاران باشد.
شبکه میلگرد فولادی یا توری مش جوشی؛ کدام بهتر است؟ یک سوال رایج در میان علاقه مندان و پیمانکاران پروژه ساختمانی است و با پاسخ های متفاوتی همراه است. گاهی اوقات می خواهید از میلگرد فولادی استفاده کنید و پروژه های دیگر استفاده مش فلزی جوشی بهترین کارایی را دارند.
اگر در کار با بتن تازه کار هستید، دانستن کمی در مورد هر دو گزینه کمک می کند. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از توری مش و میلگرد در بتن مسلح خواهیم پرداخت.

میلگرد فولادی چیست؟

میلگرد فولادی آجدار برای آرماتوربندی
اجرای بتن مسلح با میلگرد آجدار

محصولات میلگرد آهنی آجدار (میله تقویت کننده) از فولاد ساخته شده و برای کمک به جلوگیری از ایجاد ترک در دال های بتنی و آرماتور بتن استفاده می شود. این میلگردهای فولادی نورد گرم هستند و در اندازه‌ها، درجه‌ها و پرداخت‌های مختلف تولید می‌شوند. بیشتر میلگردها دارای برآمدگی های سنگین یا آجدار برای کمک به اتصال آرماتور به بتن هستند.
میلگرد فولادی به عنوان یک وسیله کششی برای حمایت از سازه ها و نگه داشتن بتن در حالت فشرده مفید است. در حالی که بتن در فشار، قوی است، عملاً هیچ استحکامی در کشش ندارد. برای جبران این عدم تعادل، میلگردهای ساخته شده برای حمل بارهای کششی به بتن ریخته می شود.

میلگرد یک گزینه همه کاره است، به همین دلیل است که در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پیمانکاران می توانند میلگرد‌ها را طوری ترتیب دهند که مشخصات هر شغل را برآورده کنند. اما یک نقطه ضعف، وزن و اندازه میلگرد ها است. طول میلگرد آهنی معمولاً با دال بتنی مطابقت دارد و وزن آن به ضخامت آن بستگی دارد.

همانطور که میلگرد را با مش توری فلزی مقایسه می کنید، آرماتوربندی با میلگرد به نسبت مش بندی اغلب به فضای بیشتری در بتن نیاز دارد. بتن همچنین باید ضخیم تر باشد تا سطح روی میلگردهای فولادی آجدار را بپوشاند.

توری مش میلگرد جوشی چیست؟

توری مش جوشی ورقه ای
مش میلگرد آرماتوریندی

توری مش سیمی یا مش مشبک فولادی جوشی (WWR) که به عنوان مش میلگرد و سیم نیز شناخته می شود، از جوش دادن سیم و میلگرد فولاد ساده و آجدار ساخته شده است، اما روند تولید کمی متفاوت است. فولاد در سردترین مرحله خود به صورت توری در می آید، لازم به ذکر است استفاده از سیم و میلگرد نازک استحکام توری مش آهنی را کاهش می دهند.
در صورتیکه از میلگرد آجدار برای ساخت توری مش استفاده شود به آن مش آجدار یا شبکه مش آرماتور می‌گویند و اگر از سیم مفتول یا میلگرد ساده در تولید مش فلزی استفاده گردد در بازار با نام مش ساده خرید و فروش می‌شود.
در بازار مصالح ساختمانی و فولادی توری‌های جوشی انواع مختلفی همچون مش میلگرد آجدار، مش گالوانیزه، مش ساده فلزی، توری مش ریزبافت، توری مش سبک، مش سنگین و صنعتی دارند که در واقع صرفا در نوع سیم مفتول و میلگرد و البته اندازه چشمه با هم تفاوت دارند.

مش میلگرد ساده یا آجدار در مخلوط بتن وارد می شود تا پشتیبانی ایجاد کند و از ایجاد براده ها، ترک ها و شکاف ها جلوگیری کند. مانند میلگرد فولادی، استفاده از مش فولادی طبق اصول مش بندی می تواند به طور قابل توجهی به افزایش عمر دال بتنی کمک کند.

مقایسه تفاوت میلگرد و مش جوشی فولادی

میلگرد در مقابل مش سیمی: مواردی که باید در نظر گرفته شوند.
در حالی که کاربرد میلگرد و توری مش سیمی پشتیبانی و استحکام بتن مسلح است، اما تفاوت های خود را نیز دارند. گاهی اوقات، یک محصول برای یک پروژه مناسب تر از دیگری است. در اینجا چند ویژگی، مزایا و معایب استفاده شبکه توری جوشی ش و میلگرد را در مسلح کردن بتن بررسی و مقایسه خواهیم کرد:

تفاوت استحکام و قدرت مش فلزی و میلگرد آهن

بتن مستعد ترک خوردگی است، به خصوص دال های قدیمی، اما می توان با استفاده از توری جوشی مش و میلگرد فولادی آجدار آن را به حداقل رساند.
توری فولادی مش استحکام بیشتری را فراهم می کند که می تواند از ترک خوردن ناشی از نوسان دما جلوگیری کند. علاوه بر این، مش با انبساط و انقباض بتن خم می شود و به جلوگیری از آسیب کمک می کند. با این حال، میلگرد فولادی همچنین استحکام قابل توجهی را برای هر سازه‌ای به ویژه برای پروژه های بزرگتر فراهم می کند.

مقایسه پشتیبانی توری جوشی و میلگرد در بتن

هنگام مقایسه میلگرد با مش سبک و ریزبافت استاندارد، قطر سیم مفتول نازکتر از میلگرد است. اما وقتی مش مهندسی را با میلگرد مقایسه می کنیم، برعکس است زیرا سیم G80 است و به شما امکان می دهد از فولاد کمتری در مقابل میلگرد استفاده کنید و همان تقویت کننده را انجام دهید.

مقایسه هزینه و قیمت مش آهنی و میلگرد

اگر میلگرد را با مش سیمی بر اساس هزینه و قیمت مقایسه می کنید، تفاوت وجود دارد. میلگرد ارزان‌تر است، اما برای نصب در مقابل مش، به ساعت/کار بیشتری نیاز دارد.

زمان اجرا و نصب مش و میلگرد در آرماتوربندی و مش بندی

زمان اجرا و نصب مش و میلگرد در آرماتوربندی و مش بندی
مش بندی و میلگرد در بتن

زمان اجرا و نصب بر برنامه پروژه تأثیر می گذارد، که قطعاً ارزش توجه دارد. نصب میلگرد در مقابل مش در بتن بیشتر طول می کشد. میله‌ها به طور جداگانه قرار می‌گیرند و در هر تقاطع به پیوندهایی نیاز دارند تا آنها را در جای خود نگه دارند (یا گاهی اوقات حتی جوش داده شوند).

در همین حال، توری جوشی مش باز می شود (اگر از رول استفاده شود) یا در صورت استفاده از ورق ها قرار می گیرد و متناسب با اندازه دال برش داده می شود. بنابراین، اگر زمان کوتاهی دارید و یا می خواهید در نیروی کار صرفه جویی کنید، بین توری مش و میلگرد، مش فلزی سیمی ممکن است راه حل بهتری باشد.

توری مش جوشی بهتر است یا میلگرد؟

تصمیم گیری و انتخاب بین میلگرد آهنی در مقایسه مش توری فلزی به پروژه شما بستگی دارد.
مش سیمی یا مش میلگرد در کاربردهای مسکونی به خوبی کار می کند. این محصول می تواند به جلوگیری از ترک خوردن راهروها، همراه با پیاده روها و سایر مناطق آسفالت شده کمک کند. از آنجایی که کار با مواد آسان است، برای پروژه های شخصی نیز انتخاب خوبی است.
از سوی دیگر، میلگرد ممکن است قیمت کمتری داشته باشد، اما نصب آن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین با کار اضافی، ممکن است هزینه آن بیشتر از استفاده از مش جوشی باشد. پروژه های ساختمانی صنعتی و تجاری سنگین نیازمند حمایتی هستند که از میلگرد دریافت می کنند.
میلگرد‌ها یک تکیه گاه محکم برای دیوارها، کفپوش ها و سایر سازه های باربر ایجاد می کنند.
چه در حال نصب یک پاسیو بتنی به عنوان یک پروژه آخر هفته باشید و چه برای ساختن یک دیوار پشتیبانی سازه آماده می شوید، تیم ما در فولاز  اینجاست تا به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد استفاده از میلگرد در مقابل توری مش فلزی برای پروژه بتن مسلح خود بیشتر بدانید. نکته اصلی در انتخاب ببین مش و میلگرد این است که چه از میلگرد فولادی استفاده کنید یا از توری مش آهنی، ما می توانیم در هر دو مورد به شما کمک کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا