آلیاژهای مسراهنمای خرید

تفاوت برنج و برنز؛ قیمت برنج گرونتره یا برنز

اگر تا به حال کسب مقام سوم را در یک مسابقه تجربه کرده اید، به احتمال زیاد با برنز آشنایی دارید. این همان چیزی است که آنها معمولاً به مدال یا جامی که سومین بهترین ها را می دهند می گویند. درست مانند طلا و نقره برای نماد پرستیژ استفاده می شود. به همین دلیل، برنز از نوعی شهرت برخوردار است که سایر فلزات هم طبقه از آن برخوردار نیستند. به عنوان مثال، برنج فلزی است که از نظر خواص با برنز برابری می کند، اما محبوبیت چندانی ندارد.
این می تواند برای کسانی که برای اولین بار فلزات برنز یا برنج را می خرند مشکل ایجاد کند زیرا ممکن است یکی را با دیگری اشتباه بگیرند. اگرچه برخی از انواع آنها یکسان به نظر می رسند، اما تفاوت هایی دارند که استفاده از آنها را برای برنامه های خاص محدود می کند. در اینجا یک راهنمای سریع برای تشخیص فرق و تفاوت بین برنج و برنز وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب فلز مناسب برای پروژه های خود کمک کند. همچنین مقایسه خواهیم کرد که برنج گرونتره یا برنز. با ما باشید.

تفاوت برنج و برنز از نظر ترکیب بندی

برنج و برنز عنصر پایه یکسانی دارند و آن مس است بنابراین از جهات مختلفی می توانند شبیه به هم به نظر برسند. با این حال، عناصر آلیاژی آنها متفاوت است. برنج دارای روی است، در حالی که برنز دارای قلع است. عناصر دیگری نیز برای ایجاد انواعی که در برنامه های خاص عملکرد خوبی دارند اضافه می شوند. به عنوان مثال، برنز را می توان بیشتر با فسفر، منگنز، آلومینیوم یا سیلیکون آلیاژ کرد، در حالی که برنج را می توان با آهن آلیاژ کرد. علیرغم تغییراتی که در ترکیب آنها ایجاد شده است، هر دو فلز ویژگی های متمایز و متفاوت خود را حفظ می کنند، به همین دلیل است که به مواد کاملاً متفاوت تبدیل نمی شوند. مقدار مس موجود در آلیاژهای برنج و برنز باعث تفاوت قیمت آنهاست؛ به گونه ای که برنز با میزان مس بیشتر، گرونتز از آلیاژ برنج است.

تفاوت رنگ فلز برنج و برنز

فرق رنگ فلز برنج و برنز
تشخیص تفاوت آلیاژ فلز برنج و برنز از رنگ ظاهری

شاید بهترین راه برای تشخیص برنج و برنز نسبت به یکدیگر از طریق رنگ آنها باشد. برنج معمولاً دارای رنگ زرد کم رنگی است، بسیار شبیه به طلای مات، که آن را به یک ماده خوب برای مبلمان و وسایل تبدیل می کند. از طرف دیگر، رنگ برنز تقریبا همیشه قهوه ای مایل به قرمز به نظر می رسد. این ویژگی ممکن است زمانی که عناصر دیگر به مخلوط اضافه می شوند کمی تغییر کند، اما هنوز هم تشخیص تفاوت رنگ برنز و برنج ار یکدیگر آسان است. در تصویر بالا از راست به چپ، برنج، مس، برنز، آلومینیوم و نقره نیکل است؛ تفاوت رنگ‌ها را مشاهده نمایید.

تشخیص تفاوت خواص و ویژگی آلیاژ برنز و برنج

اگر واقعاً می خواهید مطمئن شوید که از مواد مناسب استفاده می کنید، هیچ راهی بهتر از آزمایش خواص آنها وجود ندارد. برنج چکش خوارتر و انعطاف پذیرتر از برنز است، و این فقط به این دلیل است که قلع در سنجاق کردن شبکه مسی بهتر از فلز روی عمل می کند. به این معنا که شبکه‌هایی که فلز برنج را تشکیل می‌دهند وقتی که فلز نورد، فشار داده یا چکش خورد می‌توانند آزادانه‌تر روی هم بلغزند. به همین دلیل، برنز نیز بسیار شکننده‌تر از برنج است، اما دوام بیشتری دارد زیرا فلز برنج بسیار سریع‌تر اکسید می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد.

تفاوت و فرق کاربرد و موارد استفاده برنز و برنج

دلیل اصلی ساخت متفاوت برنز و برنج این است که کاربردها . موارد استفاده زیادی وجود دارد که نمی توان به سادگی از فلر مس استفاده کرد زیرا فاقد خواص حیاتی خاصی است. با ترکیب روی با مس برای تشکیل برنج، برای ساخت آلات موسیقی، اتصالات لوله کشی و زیپ مناسب می شود. و با ترکیب شدن با قلع برای تشکیل برنز، ماده خوبی برای ساخت زنگ‌ها، اتصالات کشتی، پروانه‌های کشتی، یاتاقان‌های غوطه‌ور و رفع آب و هوا در میان بسیاری دیگر می‌شود.

برنج گرونتره یا برنز؛ تفاوت قیمت

جواب کوتاه به این سوال این است که برنز گرونتر از برنج است. برنج، برنز و مس اغلب در درجات مختلف وجود دارند. بنابراین، قیمت آنها معمولا متفاوت است. در حالی که قیمت آنها ممکن است بر اساس آلیاژها متفاوت باشد، مس معمولاً گرانتر از برنج و برنز است. کاهش قیمت برنز نسبت به مس ممکن است به دلیل محتوای کمتر مس در آلیاژ باشد. به همین ترتیب، برنج ارزان‌ترین قیمت را دارد، زیرا حاوی روی بیشتر است. از آنجایی که روی ارزانتر از مس است، قیمت برنج کاهش می یابد. در نتیجه برنج ارزانتر از برنز و مس گرانتر از برنز و برنج است.

دانستن نحوه تشخیص تمایز بین برنج و برنز به شما کمک می کند تا مبالغ هنگفتی را پس انداز کنید. با این حال، اگر در انتخاب خود کاملاً مطمئن نیستید، همیشه می توانید از مشاوره متخصص کمک بگیرید. به همین دلیل است که اگر برای پروژه خود به لوازم فلزی نیاز دارید، باید به یک تامین کننده معتبر مراجعه کنید. آنها نه تنها فروش مس و برنج با بالاترین کیفیت را به شما ارائه می دهند، بلکه می توانند در مورد بهترین موارد برای پروژه شما نیز به شما مشاوره دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا