آلیاژهای مس

تفاوت فسفر برنز و برنج؛ بررسی فرق و مقایسه این 2 آلیاژ

در حالی که هیچ دو آلیاژ فلزی یکسان نیستند، برخی از آنها شباهت هایی با یکدیگر دارند. درک تفاوت‌های بین آلیاژهای مشابه، گام مهمی در حصول اطمینان از دریافت و خرید بهترین نوع ماده بر اساس کاربرد است. از آنجایی که فلز برنج و فسفر برنز آلیاژهای مس هستند، شباهت هایی با یکدیگر دارند، اما تفاوت های مشخصی نیز دارند. در ادامه به بررسی فرق و تفاوت فسفر برنز و برنج خواهیم پرداخت.

فرق و تفاوت آلیاژ فسفر برنز و فلز برنج

بیایید فلز برنج و فسفر برنز را با تشریح چند تفاوت کلیدی آنها بررسی کنیم. ما روی ترکیب، خواص و کاربرد این دو آلیاژ تمرکز خواهیم کرد.

تفاوت فسفر برنز و برنج از نظر ترکیب و خواص

برنز و فسفر برنز هر دو از مس با افزودن مواد دیگر ساخته شده اند. برنج حاوی مس و روی است. درصد بالای روی منجر به برنج قوی تر و انعطاف پذیرتر می شود. برنج به دلیل قابلیت ماشینکاری و توانایی آن در حفظ استحکام پس از شکل گیری شناخته شده است.

فسفر برنز ترکیبی از مس، قلع و فسفر است. در حالی که برنج به دلیل چکش خواری ارزش دارد، برنز فسفر سختی بیشتری می دهد. برنز فسفر به عنوان یک فلز سخت تر، نقطه ذوب بالاتری نسبت به برنج دارد. برخی از خواص کلیدی برنز فسفر مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خستگی و خاصیت ارتجاعی عالی است.

تفاوت کاربرد فسفر برنز و برنج

از آنجایی که محتوای مس موجود در برنج آن را در برابر باکتری ها مقاوم می کند، برنج اغلب در صنعت پزشکی استفاده می شود. به همین دلیل، احتمالاً برنج را به عنوان ماده ای برای وسایل حمام و دستگیره های در می بینید. به علاوه، رنگ برنجی می تواند از طلایی روشن تا قرمز تقریباً متفاوت باشد. این باعث می شود که آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربردهای تزئینی تبدیل کند. به عنوان مثال، اتصالات لامپ های مسکونی گاهی اوقات از برنج ساخته می شوند، کاربردی که در آن جذابیت بصری و خواص ضد باکتریایی مورد نظر است.

در ادامه برسی تفاوت فسفر برنز و برنج به به احتمال زیاد برنز فسفر را به عنوان ماده انتخابی برای فنرها، پیچ‌ها و بست‌هایی می‌بینید که هم به کشش بالا و هم مقاومت در برابر خستگی نیاز دارند. برنز فسفر به خوبی به فرآیندهای تولیدی مانند پانچ پرس، خمش و کشیدن کمک می کند و معمولاً به الکترونیک دیجیتال و کنترل کننده های خودکار تبدیل می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا